Fórum

Táblázattal kapcsolatos kérdés

Fórum profilkép
szofitamamma
2015-04-16 08:30

Sziasztok!

 

Tegnap jöttem fel először erre az oldalra és nagyon tetszik. Minden része a fórum is!

Azt szeretném kérdezni hogy ha rakeresek valamire akkor mi a mértékegység amit találok ? Tehát sonka 1 szelet?  100gr?segítsetek legyszi tok hülyének érzem magam....Smiley

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#2109
Fórum profilkép
Gyerek
2017-02-25 17:36

Üdv,

 

A kalóriaszámolás pontosságáról érdeklődnék.

Kerékpározni szoktam és van pulzusmérőm, ami teljesen eltérő adatokat ad az itteniekhez képest.

Pl. 40km aszfaltos túra, amiben 650m szintkülönbség 330kcal a pulzusmérő szoftvere szerint, másik szoftver szerint csak 285 kcal. Ezek nagyon alacsony értékek az itt megadott 1400-1900kcal-hoz képest. Ha pedig nehezebbet választok a szintemelkedés miatt még többet számol az oldal.

Jó lenne 2000kcal elhasználni ilyen rövid idő alatt, 1 hét alatt le is fogynék 10kg-ot. Nyilván nem reálisak ezek az értékek.

 

Ezen kívül túra után nem kell ennem semmi pluszt, normál ebéd / vacsora elegendő.

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#2110
Fórum profilkép
admin
(Gyerek részére, #2109)
2017-02-25 18:26

Szia!

 

Köszi a kérdésed! Nos egy 40 km-es táv bizony nem kevés és sok kalóriát éget el a szervezet ez alatt. Hogy mennyit, az a mozgás típusán és intenzitásán kívül sok tényező, de leginkább a testtömeg befolyásolja.

 

Nem minden részletet adtál meg, de testtömegtől függően az 1400-1900 kcal teljesen reális egy 40 km-es távra.

 

Amit a pulzusmérő mutatott az szinte biztos, hogy az óránkénti kalóriaégetés volt és nem az összes.

 

Tegyük fel a 40 km-es távot egy átlagos 5 km/h-s sebességgel tetted meg, akkor az út 8 óra volt. Ha beszorozzuk 8-cal például az egyik pulzusmérő által mutatott értéket (285 kcal), akkor 2280 kcal-t kapunk a teljes távra, ami nagyjából annyi, sőt még több is mint az oldal által számolt. Tehát látható, hogy az valószínűleg az óránkénti adat volt.

 

200-300 kcal-t egy negyed órás kocogással könnyen ellehet égetni. Ellenőrizd a beállításait, ill. hogy pontosan mit mutat.

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#2111
Fórum profilkép
Gyerek
(admin részére, #2110)
2017-02-25 23:19

Közben rájöttem hogy elírtam az értékeket, a programok az alábbiakat írják:

3100Cal; 2842Cal - Ezek egyértelműen nem kcal-ban vannak megadva, tehát igazából 3kcal-t használtam el (?).

A pulzusmérőt ritkán használom mert nem szeretem, de jó lenne tudni minden edzésről kb mennyi kcal lehetett, ezért próbálnám valahogy kalibálni a dolgokat, hogy az oldalon megadott értékekkel számolhassak később.

A túra részletei: táv:44,5km; átlag sebesség: 14,5km/h; szintemelkedés: 657m; 80kg vagyok; 171cm.

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#2112
Fórum profilkép
admin
(Gyerek részére, #2111)
2017-02-26 11:52

Mennyi idő alatt tetted meg a távot? Az a 14,5 km/h kicsit gyorsnak tűnik nekem. Persze lehet tényleg ilyen jó formában vagy, ezt nem tudhatom. :)

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#2137
Fórum profilkép
cseriliza
2017-03-29 10:53

Sziasztok! Új vagyok, lehet , hogy butaságot kérdezek, nézzétek el nekem... A kalóriszámítás a receptekben az ételek nyers vagy főtt állapotára vonatkozk?   Pl:a recept a zabos omlettnél 40 gr zabpelyhet ad meg - itt a zabpehely nyers vagy főtt? Ugyanígy a hús esetén:  100 gr csirkemellet grillezve vagy nyersen kell érteni?Köszi, ha segítetek!

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#2138
Fórum profilkép
yoyo
(cseriliza részére, #2137)
2017-03-29 21:00

Szia! A recept leírásából nekem nem derül ki, de az alacsony kalória adat miatt a receptet beküldő valószínűleg már főtten adta hozzá. Egyébként a húsok, zöldségek vagy bármi egyéb esetén is valószínűleg a nyers/száraz van megadva, ha nincs külön feltüntetve. Legalább is így célszerű összeállítani a receptet. A legtöbb esetben nem kell, de néha fontos a sütést/főzést is figyelembe venni. Itt egy kis leírás.

 

http://www.xn--kalriaguru-ibb.hu/fogyokura/fogyoku...

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#2204
Fórum profilkép
bjuco
2017-06-25 19:37

Kedves Admin! Nekem a tevékenységek közül az "átlagos háztartási munka" kategóriájával van kérdésem. Egy átlagos vasárnap nekem több órám telik el azzal, amit én átlagosnak nevezek. Ez tartalmaz sok olyan kategóriát, amit egyesével is beválaszthatnék az további tevékenységek listájából, mint felmosás, portörlés, porszívózás, főzés stb. Nekem ez az "átlagos". Nálatok ez a kategória mit takar?

Másik kérdésem inkább megérzés.  Tudjuk jól, hogy a fogyás akkor indul be, ha napi energialeadás több mint a napi energiabevitel. Ha minden szokásos napi tevékenységet beleveszek a napi aktivitás listámba, mint pl. alvás, fekvés, ülés stb, akkor olyan szép magas végszámot kapok kalória égetésre, hogy nyugodtan vállon veregethetném magam, viccesen azt is mondhatnám, hogy azzal hogy ülök és lélegzem, máris több kalóriát égetek el, mint amennyit beviszek a szervezetembe :-D Csakhogy mégsem fogyok, ennyitől nem, a súlyom csak akkor indul meg-nagy nehezen, apró dekákban-lefelé, ha intenzíven sportolok is, ami nem meglepő, mindannyian így vagyunk ezzel. Akkor viszont, nem lehet hgy a tevékenységek kalóriaszükséglete kicsit túl van kalibrálva ezen az oldalon? Tényleg nem kötekedni akarok, csak megérteni. Köszönöm.

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#2205
Fórum profilkép
admin
(bjuco részére, #2204)
2017-06-26 12:21

Szia!

 

Az átlagos háztartási munka pont az áltlad említett általános dolgokat tartalmazza (felmosás, portörlés, ...)

 

A fogyással kapcsolatosan sajnos a többségnél ez van. Csak sport mellett lehet normális ütemben fogyni. Egyébként nagyon lelassulna az anyagcsere. A szervezet nagyon jól tudja kompenzálni a csökkentett kalóriabevitelt. Csak diétával is lehet fogyni, de úgy tényleg csak hosszú idő alatt. És mivel ilyenkor a fogyás nagyon lassú úgy tűnhet, hogy nincs változás. Pedig van, de a lassú folyamat és a testsúlyingadozás miatt csak hosszabb idő alatt lehet észrevenni. Ezért kell körülbelül 500 kcal deficitet tartani mindig. Ez alatt meg se kottyan a szervezetnek a hiány. Ha szükséges lehet egy egészen picit több is, de nem szabad koplalásba mennie a dolognak, mert az megint nem jó. Persze akadnak könnyen fogyó típusok is. Nekik elegendő lehet még kevesebb is. Ezt ki kell mindenkinek kísérleteznie, hogy mire reagál jól a saját szervezete, de általában az 500 elegendő.

 

Az egyes tevékenységek kalóriaszükségletét nem mi határoztuk meg. Az értékek ezzel foglalkozó amerikai tanulmányokból származnak. De ezek az értékek is csak átlagos értékeknek tekintendők hiszen egy sporttevékenység kalóriafelhasználása számtalan állandó és pillanatnyi tényező függvénye. De arra pont jók, hogy tudjuk körülbelül mennyi volt az energiafelhasználásunk.

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#2239
Fórum profilkép
Jutuska
2017-08-31 20:22

Sziasztok. Segitsetek nekem. Ma regisztráltam, és valozinu nem mindent értek. A beállitások menuben a táblázatba ha beirom az általam maximalizált kcal ártáket és a szénhidrát értéket /1300, 160/ megváltoztatják egymást. Mivel cukros vagyok és fogynom is kell kb.8 kilot, igy ezért akartam ezt beirni. Ugy láttam csak ha beirom akkor tud osszesiteni naponta, persze az a valoszinubb nem igazán értek hozzá. El udnátok mondani nekem? Koszonettel. Judit  Egyébként egy csodálatos oldal, nagyon koszonom hogy létrehoztátok.

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#2240
Fórum profilkép
admin
(Jutuska részére, #2239)
2017-08-31 21:44

Szia!

 

A kalóriaértéket a fehérje, zsír és szénhidrát egyértelműen meghatározza. Hagyd üresen az energia mezőt és akkor a program kiszámítja az általad beállított fehérje, zsír és szénhidrát alapján. Ekkor nem fogja módosítani a 160 g szénhidrátot.

 

Ha mégis megadod a kalóriát is, akkor a program úgy veszi, hogy számodra az a fontos adat, így szükség esetén a többit fogja módosítani.

 

Egyébként a napló mindenképp összegzi, amit megettél, függetlenűl beállításoktól.

 

Üdv,

 

Admin

Hozzászólás
Sorrend időben növekvő

Táblázattal kapcsolatos kérdés

Táblázattal kapcsolatos kérdés Fórum téma: Táblázattal kapcsolatos kérdés

Táblázattal kapcsolatos kérdés Kerülni kell viszont a telített zsírsavakat (főként állati zsírok) és a transz-zsírsavakat (növényi olajok hidrogénezésével állítják elő), melyek viszont károsak. Transz-zsírokat többnyire az előregyártott élelmiszerek tartalmaznak, és az élelmiszer cimkéjén az esetek többségében fel van tüntetve az összetevők között "hidrogénezett növényi olaj" vagy "részben hidrogénezett növényi olaj" megnevezéssel. A szénhidrát esetében arra kell ügyelnie, hogy a bevitt szénhidrát mennyiség minél kisebb részét tegye ki a cukor. Az Egészségügyi Világszervezet ajánlása szerint a napi cukor bevitel ne haladja meg a napi energiabevitel 10%-át. A szokásos napi három nagyobb étkezéssel ellentétben a napi 5-6 kisebb étkezés sokkal egészségesebb a szervezet számára.