Fórum

Táblázattal kapcsolatos kérdés

Fórum profilkép
szofitamamma
2015-04-16 08:30

Sziasztok!

 

Tegnap jöttem fel először erre az oldalra és nagyon tetszik. Minden része a fórum is!

Azt szeretném kérdezni hogy ha rakeresek valamire akkor mi a mértékegység amit találok ? Tehát sonka 1 szelet?  100gr?segítsetek legyszi tok hülyének érzem magam....Smiley

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#2109
Fórum profilkép
Gyerek
2017-02-25 17:36

Üdv,

 

A kalóriaszámolás pontosságáról érdeklődnék.

Kerékpározni szoktam és van pulzusmérőm, ami teljesen eltérő adatokat ad az itteniekhez képest.

Pl. 40km aszfaltos túra, amiben 650m szintkülönbség 330kcal a pulzusmérő szoftvere szerint, másik szoftver szerint csak 285 kcal. Ezek nagyon alacsony értékek az itt megadott 1400-1900kcal-hoz képest. Ha pedig nehezebbet választok a szintemelkedés miatt még többet számol az oldal.

Jó lenne 2000kcal elhasználni ilyen rövid idő alatt, 1 hét alatt le is fogynék 10kg-ot. Nyilván nem reálisak ezek az értékek.

 

Ezen kívül túra után nem kell ennem semmi pluszt, normál ebéd / vacsora elegendő.

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#2110
Fórum profilkép
admin
(Gyerek részére, #2109)
2017-02-25 18:26

Szia!

 

Köszi a kérdésed! Nos egy 40 km-es táv bizony nem kevés és sok kalóriát éget el a szervezet ez alatt. Hogy mennyit, az a mozgás típusán és intenzitásán kívül sok tényező, de leginkább a testtömeg befolyásolja.

 

Nem minden részletet adtál meg, de testtömegtől függően az 1400-1900 kcal teljesen reális egy 40 km-es távra.

 

Amit a pulzusmérő mutatott az szinte biztos, hogy az óránkénti kalóriaégetés volt és nem az összes.

 

Tegyük fel a 40 km-es távot egy átlagos 5 km/h-s sebességgel tetted meg, akkor az út 8 óra volt. Ha beszorozzuk 8-cal például az egyik pulzusmérő által mutatott értéket (285 kcal), akkor 2280 kcal-t kapunk a teljes távra, ami nagyjából annyi, sőt még több is mint az oldal által számolt. Tehát látható, hogy az valószínűleg az óránkénti adat volt.

 

200-300 kcal-t egy negyed órás kocogással könnyen ellehet égetni. Ellenőrizd a beállításait, ill. hogy pontosan mit mutat.

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#2111
Fórum profilkép
Gyerek
(admin részére, #2110)
2017-02-25 23:19

Közben rájöttem hogy elírtam az értékeket, a programok az alábbiakat írják:

3100Cal; 2842Cal - Ezek egyértelműen nem kcal-ban vannak megadva, tehát igazából 3kcal-t használtam el (?).

A pulzusmérőt ritkán használom mert nem szeretem, de jó lenne tudni minden edzésről kb mennyi kcal lehetett, ezért próbálnám valahogy kalibálni a dolgokat, hogy az oldalon megadott értékekkel számolhassak később.

A túra részletei: táv:44,5km; átlag sebesség: 14,5km/h; szintemelkedés: 657m; 80kg vagyok; 171cm.

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#2112
Fórum profilkép
admin
(Gyerek részére, #2111)
2017-02-26 11:52

Mennyi idő alatt tetted meg a távot? Az a 14,5 km/h kicsit gyorsnak tűnik nekem. Persze lehet tényleg ilyen jó formában vagy, ezt nem tudhatom. :)

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#2137
Fórum profilkép
cseriliza
2017-03-29 10:53

Sziasztok! Új vagyok, lehet , hogy butaságot kérdezek, nézzétek el nekem... A kalóriszámítás a receptekben az ételek nyers vagy főtt állapotára vonatkozk?   Pl:a recept a zabos omlettnél 40 gr zabpelyhet ad meg - itt a zabpehely nyers vagy főtt? Ugyanígy a hús esetén:  100 gr csirkemellet grillezve vagy nyersen kell érteni?Köszi, ha segítetek!

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#2138
Fórum profilkép
yoyo
(cseriliza részére, #2137)
2017-03-29 21:00

Szia! A recept leírásából nekem nem derül ki, de az alacsony kalória adat miatt a receptet beküldő valószínűleg már főtten adta hozzá. Egyébként a húsok, zöldségek vagy bármi egyéb esetén is valószínűleg a nyers/száraz van megadva, ha nincs külön feltüntetve. Legalább is így célszerű összeállítani a receptet. A legtöbb esetben nem kell, de néha fontos a sütést/főzést is figyelembe venni. Itt egy kis leírás.

 

http://www.xn--kalriaguru-ibb.hu/fogyokura/fogyoku...

Hozzászólás
Sorrend időben növekvő

Táblázattal kapcsolatos kérdés

Táblázattal kapcsolatos kérdés Fórum téma: Táblázattal kapcsolatos kérdés

Táblázattal kapcsolatos kérdés Az egészséges étrend fontos alappillére a megfelelő fehérje, zsír és szénhidrát arány biztosítása, mely az céloktól és az aktivitás szintjétől függően az alábbi tartományokban változik. Az átlagos életvitelt folytató ember számára a modern táplálkozástudományi ajánlások a 15% fehérje, 30% zsír és 55% szénhidrát fogyasztást javasolják, de az aktív sporttevékenységet folytatók szükségletei ettől általában jelentősen eltérnek. A pontos tápanyag mennyiségeket a Kalória kalkulátor segítségével határozhatja meg. A fogyókúra alatt fogyasszon megfelelő mennyiségű fehérjét, hogy a fogyókúra minél kevesebb izomveszteséggel járjon és elsősorban a testzsírja csökkenjen. A fehérjét elsősorban baromfi hússal és hallal biztosíthatja a szervezete számára a legegészségesebb módon.