Fórum

Akinek nem megy egyedül, ide!

Fórum profilkép
Noncsi09
2015-06-17 22:16

Helló mindenkinek! 

Nem jutott eszembe jobb cím, magamból kiindulva. Hónapok óta küszködök 5-6 kg leadásával. No kitartás, no önbizalom, no ösztönzès. Több alkalommal belekezdtem már ilyen-olyan fogyókúrás módszerekbe. De sajna mindig visszaesek. :(  

Szeretnèm , ha hozzám hasonló gondokkal küszködők csatlakoznának, ès segítenènk egymást . Ötletekkel, receptekkel, egymás ösztönzèsèvel.

Szèp estèt mindenkinek! 

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#1739
Fórum profilkép
Candy
(Candy részére, #1738)
2016-05-26 14:16

Eron,

 

ide egy képet szerettem volna bettenni de nem jött át. a felirat a lényeg:

 

168/hét

40/munka

56/alvás

72/ marad

 

Tényleg azt állítod, hogy ebből nem jut 3 óra edzésre?Smiley

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#1962
Fórum profilkép
Bernadett08
2016-11-21 10:23

Sziasztok! Nekem is az a baj,hogy tökre egyedül vagyok és mindig elhatározom, hogy bele vágok egy jobb életforma kialakításába de aztán a lelkesedés mindig alábbhagyott. Tegnap este már rosszul voltam saját magamtól és a sok zabálástól. Ma reggel rátaláltam erre az oldalra és nagyon tetszik . Figyelem ,hogy mit eszek és újra elkezdtem futni. Csak lesem mindig itthon a futópadot, de ma a 3 km -emet és utána a 20 perc edzésemet megcsináltam.39 éves vagyok és  nem akarok 50-nek kinèzni.olyan jól tudtam kifogásokat gyártani,hogy most miért nem futok vagy épp miért ne táplálkozzak egészségesebben.Ha valaki más is van ilyen helyzetben Szívesen ösztönözhetjük egymást . .Talán úgy mèg könnyebb lesz. 73 kg vagyok és nyárra a célom legalább a 65 kg. Úgy gondolom ha egészségesebben fogunk táplálkozni egy kis mozgás mellett akkor elérhető. Csak a kitartás a legfontosabb! Szép napot mindenkinek !  :)

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#1963
Fórum profilkép
Bernadett08
2016-11-21 10:30

Noncsi09! 

 

Azt gondolom , hogy nem fogyókúrázni kell ,mert az "csak egy kúra" ami ideig darabig tartható de utána vissza esünk a régi kerékvágásba .  Olyan életmódot kell kialakitani,amiben jól érezzük magunkat. A szervezetünknek bizony idő kell mire átáll a "jobb étrendre" mert a berögzött rossz már természetes neki,de az egészséges még jobb lesz . A mozgással pedig a jó kedvet garantált lesz..Csak hozzá kell szoktatnunk a testünket de főleg az agyunkat először . Hol tartasz? 

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#1976
Fórum profilkép
krumpli
2016-11-28 16:48

Draga Noncsi,

 

Igen, eddig nekem is ez volt a problemam, hogy nagy kitartassal belekezdtem a dietaba, fogytam is, viszont utana eleg sokat ettem.

 

En minden nap par csokit befaltam, egy keksz, egy kis ez-meg-az, croissant, olyan etelek, amelyeket ki kell iktatni ha egeszseges eletmodot szeretnenk.

 

Holnap lesz 2 het, hogy nem ettem semmi edesseget, es a vacsoraim sem megterheloek mar. Erzem is a konnyedseget, semmi sav, vagy egyeb gyomorpanaszok, puffadtsag. A hasambol fogytam mar.

 

En a taplalkozasi naplot vezetem, es mindent beleirok, szepen szamlalok. Nem kell radikalisan lecsokkenteni a kaloriakat, hogy semmit sem eszunk, mert annak tenyleg nincsen ertelme. Viszont odafigyelek hogy ne egyek peksutiket, csokikat, kekszeket, sutiket. Sok huvelyeset (lencse, csicseriborso), zoldesegeket eszek, halat, szojas termekeket, zabkasat, kokusztejet es sok-sok vizet.

 

Jelenleg igy jol erzem magam, viszont szeretnek ebbol a 75 kg-bol lefaragni egy 10-et, de persze lepesrol lepesre, es nem visszaesni a regi kerekvagasba. 28 eves leszek, es szeretnem ujbol jol erezni magam a boromben.

 

Szeretnek mindenkit biztatni, hogy fejben dontsetek el, "programozzatok at" egy kicsit az agyat, a gondolkodast, hogy hosszabb tavon milyen eletmod "eri" meg.

 

Es persze tudom, hogy jon a Karacsony, a kozos nagy etkezesek es a begjli finom illata, szerintem engedjunk ilyenkor a csabitasoknak. :)

 

Vivien

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#1977
Fórum profilkép
yoyo
(krumpli részére, #1976)
2016-11-28 21:07

Az én tapasztalatom szerint is Karácsony és hasonlók alkalmával lehet és kell is engedni mert egyáltalán nem ezen fog múlni, hanem a hosszíútávú elhatározáson. Sőt a mindennapi étrendbe is érdemes beépíteni a nasit és akkor nincs hiányérzet, nincs gond. A mértéktartás a lényeg. Ünnepek alkalmával csak arra kell figyelni, hogy azért ne minden nap dec. 24-e reggeltől szilveszter éjfélig folyamatosan együnk. Például jó megoldás az ellensúlyozás. Mondjuk tudom, hogy másnap megyünk rokon látogatóba, ott valósznűleg nagy "zabálás" lesz, bejgli meg minden egyéb, akkor az nap reggel meg este csak valami könnyűt eszek, így a délutáni hatalmas kalóriabomba ellensúlyozódik. Nekm ez jól beválik mindig.

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#1980
Fórum profilkép
miragehun
(yoyo részére, #1977)
2016-11-30 19:38

Ha én ellensúlyozni akarom a túlevést, akkor minden túlevős napot 1-2 óra kardióval (úszás, spinning, futás) kompenzálok. És nem érdekel hogy 1 rúd bejgli lecsúszik :)

 

Ahogy egy okos embernél olvastam: azért sportol/fut, hogy bármit megehessen következmények nélkül (pizza, gyorskaja,...... csoki halom)

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#1982
Fórum profilkép
yoyo
(miragehun részére, #1980)
2016-11-30 20:17

Igen a plusz mozgás is jó módszer, én is gyakran élek vele. Így adtam le 26 kilót, miközben tök nyugodt szívvel ettem meg a csokit vagy bármi egyebet. Heti 4 konditerem mellett ahova csak lehet gyalog megyek. Ez a sok gyaloglás bőven ad annyi tartalékot egy napra, hogy bármilyen nasit megehetek, ha épp megkívánom. Ráadásul szeretek sétálni.

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#1984
Fórum profilkép
NyauKota
2016-11-30 21:10

Sziasztok,

 

 

en most 3 honapot szantam arra, hogy odafigyelve a kajara es sportot beiktatva lefogyjak/atalakuljak...vagy legalabbis elkezdodjon a folyamat.

 

Kaloriaszamlalas mellett dontottem, de eloszor saccolva, "kb" mennyisegekkel kezdtem es azt "gondoltam", hogy ha 1500kcal-at eszem, az mar 25%-os csokkentese a kaloriaigenyemnek, tehat "hurra, hetente minusz fel kg garantalt". (170cm/77kg volt a kezdet)

 

Sajna csak 2 hettel ezelott bukkantam ra erre az oldra, ahol az etkezesi naplo HATALMAS SEGITSEGEMME VALT. Rajottem az elso 4 hetet nagyon elcsesztem....

 

Az alabbiakat tanultam meg eddig:

- fontos tisztaban lenni a testunk enegria-igenyevel (tudomanyos alapon, nem ugy, hogy mit saccolunk...vagy az ismerosoktol mit hallottunk)

- ne akarjak egybol oriasit valtani (nem valoszinu, hogy birnam, plusz a test is "bepanikolhat es elkezd tartalekolni = nincs eredmeny = nincs motivacio)

- erdemes az otthoniakkal tudatni azt, hogy fogyozunk/egeszsegesebben akarunk enni, es kerni a segitseguket, vagy legalabbis ennek tiszteletben tartasat (ha ok esznek edesseget, peksutemenyt lehetoleg ne elottem, es ne kinalgassak ;) soooot, dugjak el :D :D :D )

- ki minden junk-food-al azaz ertelmetlen kaloriaval. Ha nincs keznel, nehezebb elcsabulni

- vannak egeszseges (es finom) snack-ek, ami fontos hogy legyen otthon, mert ha nincs keznel kesz/egeszseges kaja opcio, es nagyon ehes vagyok akkor szinten konnyebb belenyulni vmi olyan kajaba, ami gyorsan -vagy akar- kesz van, de nagyon nem illeszkedik az uj etrendbe...

- bar meg mindig nem sikerul a rendszeres (heti 4x) mozgast megvalositanom, azt eszrevettem, hogy igazabol az edzeseket csak elkezdeni nehez. A 3. vagy 5. perc utan mar jo erzes, es buszkeseg is, hogy igen, megint csinalom

- nem feltetlenul kell szuper intenziv edzes, ugyanis hosszu tavon nem biztos hogy fogjuk tudni tartani... Az edzeseket en fokent arra hasznalom, hogy az allokepessegemet javitsam, es tonusosabb legyek. A fogyashoz a dieta az erosebb piller (sokkal erosebb), ugyhogy ezt is fontos szem elott tartani (a sikerben 80% hogy megfelelo etrendet kovetunk-e).

- a kaloriaszamlalos modszerben tetszik az is, hogy bele lehet illeszteni "kedvenc" kajakat is, igy nem kell radikalisan lemondani a "minden jo"-rol. :)

-sok-sok viz es cukor nelkuli tea szinten rendkivul fontos !!!

 

Szumma szummarum, amiota mar konkret mennyisegekkel es szamokkal dokumentalom az etkezeseimet (2 hete) megindult a fogyas, es ennel nincs is nagyobb motivacio :)

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#1985
Fórum profilkép
yoyo
(NyauKota részére, #1984)
2016-11-30 21:32

Rátapintottál mindenben a lényegre! Smiley

 

Ami még szerintem nagyon fontos, hogy az időnkénti stagnálás előfordulhat. Ezt el kell fogadni természetes velejáróként és nem szabad ekkor csüggedni/abbahagyni. No meg, ha "bűnözik" épp az ember azon is túl kell lépni és folytatni a diétát mintha mi sem történt volna. Sokan ilyenkor is abbahagyják. Én is sokszor estem korábban ebbe a hibába ilyen esetekben.

Hozzászólás
Sorrend időben növekvő

Akinek nem megy egyedül, ide!

Akinek nem megy egyedül, ide! Fórum téma: Akinek nem megy egyedül, ide!

Akinek nem megy egyedül, ide! Nagyobb tányér esetén nagy a kísértés, hogy a kelleténél jobban megpakolja a tányért, kissebb salátás tál esetén ez a veszély nem fenyegeti. A megfelelően végzett és egészséges fogyókúra nem jár éhségérzettel. A agy gyakran nem tud különbséget tenni a szomjúság és az éhség között. Ilyenkor gyakran éhségérzet jelentkezik miközben csak folyadékra van szüksége a szervezetnek. Ha éhes, pedig nemrég evett, akkor előbb igyon meg egy nagypohár vizet, és az éhségérzet hamarosan elmúlik.