Fórum

Téves kalóriaérték megadása (gabonaféléknél)

Fórum profilkép
sanguinee
2016-10-02 12:14

Tisztelt Kalóriaguru!

 

Az az észrevételem, hogy megtévesztő az itt megadott kalóriaértékek egyes gabonafélék esetében, hiszen ezeket nem nyersen, hanem főve esszük; márpedig ezek alaposan megszívják magukat vízzel. Mindez alapján néhány példa érvelésem alátámasztására:

 

- Rizs nyersen: 353 kcal, főzve: 130 kcal

- Gersli (más néven árpagyöngy) nyersen: 350, főzve: 95 kcal

- Kukoricadara: 350, főzve: 130 kcal

 

Amíg így nem gondoltam át, nem mertem fogyókúrakor ezeket a gabonaféléket enni, de ezek után, hogy nem is ennyire "vészes" a helyzet, lehet enni, hiszen megdagadnak a gyomorban és sokáig telítenek :-), ergo nem is eszek sokat belőlük, mert nem bírok.... 

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#1926
Fórum profilkép
admin
2016-10-02 14:14

Igen, általában a csomagoláson a száraz, nyers állapotra vonatkozó adatokat szokták feltüntetni, ha csak külön nem jeleznek mást. Ez nemcsak rizs, de a száraztészták, bab és egyéb hasonló élelmiszerek esetében is igaz, melyek jelentős tömegváltozáson esnek át a készítés során. Amikor például rizst főzünk jól megszívja magát vízzel, így főtt állapotban a 100 grammra eső kalóriaérték jelentősen lecsökken, hiszen a 100 grammban több lesz a víz és kevesebb a kalóriával bíró rizs. Recept összeállításnál éppen ezért a vizet is, mint összetevőt figyelembe kell venni. Persze csak a ténylegesen felhasználtat, amit magába szívott. Többféle módon is figyelembe lehet venni a tömegváltozást, mindenki azt használja, ami számára az egyszerűbb. De persze ezt is elég egyszer kiszámolni.

 

http://www.xn--kalriaguru-ibb.hu/fogyokura/fogyoku...

 

Egyébként, ha csak nincs valakinek kimondottan olyan egészségügyi panasza, ami bizonyos élelmiszerek fogyasztását kerülendővé tesz, vagy nem egy speciális étrendet követ valamilyen célból, akkor szinte mindent lehet enni. A lényeg, hogy az ember mozogjon, az étkezésben tartson mértéket, figyeljen a kalóriákra, a változatosságra, és azért lehetőleg az egészségesebb alternatívákat részesítse előnyben. Egyébként a gabonafélékkel nincs semmi baj, csak a mennyiségre kell figyelni. Ráadásul, ha nem tisztán fogyasztjuk őket, hanem zöldésgekkel és egyebekkel gazdagítjuk őket, vagy többfélét keverünk össze, kimondottan remek kis köret készíthető.

Hozzászólás
Sorrend időben növekvő

Téves kalóriaérték megadása (gabonaféléknél)

Téves kalóriaérték megadása (gabonaféléknél) Fórum téma: Téves kalóriaérték megadása (gabonaféléknél)

Téves kalóriaérték megadása (gabonaféléknél) A megfelelően végzett és egészséges fogyókúra nem jár éhségérzettel. A agy gyakran nem tud különbséget tenni a szomjúság és az éhség között. Ilyenkor gyakran éhségérzet jelentkezik miközben csak folyadékra van szüksége a szervezetnek. Ha éhes, pedig nemrég evett, akkor előbb igyon meg egy nagypohár vizet, és az éhségérzet hamarosan elmúlik. Az éhségérzet leküzdésének másik egyszerű megoldása a sok rostfogyasztás, mely nemcsak az emésztésre és a szervezetre van jóhatással, hanem víz hatására megduzzad és így teltségérzetet okoz.