Fórum

Főtt rízs vs.Nyers rízs.Van e külömbség:

Fórum profilkép
istvanlord
2016-11-30 12:43

Sokszor olvasok olyan cikket amiben azt állitják,hogy ne együnk rízst,mert magas a szénhidráttartalma.A csomagoláson is magas érték van feltüntetve.De ha megfőzzük akkor mi lesz vele?Valóban csökken a szénhidráttartalom?

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#1978
Fórum profilkép
madarassi
2016-11-30 19:05

Szia!

 

100 g fött rizs energiatartalma 105 kcal, a nyersé 3x annyi. Ugyanez érvényes a makro tápanyagokra is.  A külömbség abból adódik, hogy minden higul, a főzés során a száraz risz vizet vesz fel, az eredeti súlyának 2.5-3x-osát.

Köretnek 100 g rizs bőven elég!

Üdv:

Edit

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#1979
Fórum profilkép
madarassi
2016-11-30 19:06

Természetesen 100 g főtt rizsre értettem.Smiley

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#1983
Fórum profilkép
istvanlord
2016-11-30 20:29

Köszi Edit!Smiley

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#1993
Fórum profilkép
Magrir
2016-12-18 21:28

És mi a helyzet a hajdinával? A rizsből kétféle van a kalóriatáblázatban, száraz és főtt. A hajdinából csak egy van, és nincs megjelölve, hogy melyik. Valószínűleg a száraz. A főttnek mennyi a kalóriatartalma?

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#1994
Fórum profilkép
yoyo
(Magrir részére, #1993)
2016-12-19 10:54

A száraz van a táblázatban. A natúr főtt hajdina: e:92 kcal, f:3.3g, zsír:0.6g, sz:19.9g.

 

De valaki megosztott még egy hajdina köretet is, az is jól használható.

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#1995
Fórum profilkép
Magrir
2016-12-19 11:43

Köszönöm!

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#2014
Fórum profilkép
Annabelle
2017-01-03 22:22

ha megméred nyersen, utánna fözöd meg akkor a tápanyag tartalma ugyan annyii lesz csak nagyobb kupac lesz :D

Hozzászólás
Sorrend időben növekvő

Főtt rízs vs.Nyers rízs.Van e külömbség:

Főtt rízs vs.Nyers rízs.Van e külömbség: Fórum téma: Főtt rízs vs.Nyers rízs.Van e külömbség:

Főtt rízs vs.Nyers rízs.Van e külömbség: A lényeg, hogy nem szabad koplalni, hogy az anyagcserénk gyors maradjon és az elfogyasztott ételt ne beépítse a szervezet, hanem felhasználja. A fogyáshoz azonban még is csökkentenünk kell a napi bevitt kalóriamennyiséget de úgy, hogy közben az anyagcserénk gyors maradjon. Ezt úgy érhetjük el, hogy a napi bevitt kalóriamennyiséget csak kis mértékben csökkentjük és a fogyáshoz szükséges kalóriadeficit másik felét valamilyen sporttevékenység végzésével biztosítjuk. Bármilyen sporttevékenység megfelel, amihez kedvet érez és már alkalmanként 30-60 perc is sokat segít, de a leginkább hatékony segítőtársak az aerob jellegű sportok. Futhat, biciklizhet, úszhat, ugrókötelezhet, aerobikozhat vagy akár eljárhat barátaival focizni vagy bármilyen egyéb labdajátékot játszani.