Fórum

Főtt rízs vs.Nyers rízs.Van e külömbség:

Fórum profilkép
istvanlord
2016-11-30 12:43

Sokszor olvasok olyan cikket amiben azt állitják,hogy ne együnk rízst,mert magas a szénhidráttartalma.A csomagoláson is magas érték van feltüntetve.De ha megfőzzük akkor mi lesz vele?Valóban csökken a szénhidráttartalom?

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#1978
Fórum profilkép
madarassi
2016-11-30 19:05

Szia!

 

100 g fött rizs energiatartalma 105 kcal, a nyersé 3x annyi. Ugyanez érvényes a makro tápanyagokra is.  A külömbség abból adódik, hogy minden higul, a főzés során a száraz risz vizet vesz fel, az eredeti súlyának 2.5-3x-osát.

Köretnek 100 g rizs bőven elég!

Üdv:

Edit

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#1979
Fórum profilkép
madarassi
2016-11-30 19:06

Természetesen 100 g főtt rizsre értettem.Smiley

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#1983
Fórum profilkép
istvanlord
2016-11-30 20:29

Köszi Edit!Smiley

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#1993
Fórum profilkép
Magrir
2016-12-18 21:28

És mi a helyzet a hajdinával? A rizsből kétféle van a kalóriatáblázatban, száraz és főtt. A hajdinából csak egy van, és nincs megjelölve, hogy melyik. Valószínűleg a száraz. A főttnek mennyi a kalóriatartalma?

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#1994
Fórum profilkép
yoyo
(Magrir részére, #1993)
2016-12-19 10:54

A száraz van a táblázatban. A natúr főtt hajdina: e:92 kcal, f:3.3g, zsír:0.6g, sz:19.9g.

 

De valaki megosztott még egy hajdina köretet is, az is jól használható.

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#1995
Fórum profilkép
Magrir
2016-12-19 11:43

Köszönöm!

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#2014
Fórum profilkép
Annabelle
2017-01-03 22:22

ha megméred nyersen, utánna fözöd meg akkor a tápanyag tartalma ugyan annyii lesz csak nagyobb kupac lesz :D

Hozzászólás
Sorrend időben növekvő

Főtt rízs vs.Nyers rízs.Van e külömbség:

Főtt rízs vs.Nyers rízs.Van e külömbség: Fórum téma: Főtt rízs vs.Nyers rízs.Van e külömbség:

Főtt rízs vs.Nyers rízs.Van e külömbség: Így például van néhány élelmiszer (tej, joghurt, narancs, hal, marhahús), melyek alacsony glikémiás indexűek, de fogyókúra idején kerülendőek, vagy legalább is a délutáni órákra időzítsék a fogyasztásukat. Ne engedjen a csábításnak! A divatos és gyors fogyást ígérő módszerek károsak az egészségre és teljesen hatástalanok. Rengeteg diétás módszer létezik, de legtöbbjük teljesen hatástalan egyrészt, mert nagyon nehezen betarthatóak, így nem lehet őket hosszú ideig csinálni, hogy a kívánt célt elérjük másrészt, mert eleve hatástalanok. Sajnos a legtöbb diétás módszer ráadásul igen káros az ember egészségére nézve, mert koplalással jár vagy, mert bizonyos tápanyagok, ételek teljes kizárásával járnak. Szénhidrátszegény diéták