Zsírégetés hatékonyan

Zsírégetés gyorsan és hatékonyan

Hogyan lehet zsírból fogyni?

A zsírpárnák csökkentéséhez, arra kell rávenni a szervezetet, hogy energiaszükségletét az elraktározott zsírból fedezze. Mivel a zsír a szervezet legfőbb energiaraktára, így csak a legvégső esetben fog hozzányúlni, amikor már minden más energiaforrása kimerült és akkor is csak abban az esetben, ha a zsírégetéshez szükséges feltételek adottak.

A zsír energiaforrásként való felhasználásához több időre és oxigénre van szüksége a szervezetnek. Éppen ezért a hatékony zsírégetéshez, olyan sporttevékenységet kell végezni és olyan intenzitással, hogy ezek a feltételek teljesüljenek. Ezek a feltételek az aerob edzések során teljesülnek.

Hogyan kell edzeni?

A hatékony zsírégetéshez tehát aerob edzéseket kell végezni. Az aerob edzések során a pulzusnak mindvégig a zsírégetés tartományában kell maradnia. Ezt többféleképpen lehet biztosítani. Ha van pulzusmérője, akkor azt figyelve tudja az edzése intenzitását szabályozni. Ha nincs, akkor egyszerűen csak a légzését figyelje és ügyeljen rá, hogy a légzése mindvégig egyenletes és könnyed legyen. Ha egyre nagyobbakat kell lélegeznie, vagy már kapkodnia kell a levegőt, akkor biztos lehet benne, hogy kilépett az aerob edzés tartományából és túl nagy intenzitással edz. Ilyenkor azonnal csökkentse az edzés intenzitását mert a túl nagy intenzitás megnöveli a szervezet energiaigényét és az izmok oxigén szükségletét is. A megnövekedett energiaigényt a szervezet már nem tudja elég gyorsan kiszolgálni a zsírok felhasználásával, mivel nem áll rendelkezésére elég idő és oxigén. Ilyenkor a szervezet kénytelen az energiát a szénhidrátraktárakból és az izomzatból fedezni, melyek könnyen felhasználhatóak energiaforrásként. Tehát mindig ügyeljen a megfelelő és mérsékelt intenzitásra, a könnyed légzésre és a pulzusszámra, hogy a zsírégetést maximalizálni tudja.

Mennyit kell mozogni?

Hetente legalább 3-4 alkalommal minimum 45-60 perc edzés már megfelelő ütemű fejlődést és fogyást biztosít. Fogyókúra szempontjából a rendszeresség és nem a mennyiség a fontos. Így sokkal jobb, ha többször edzünk kevesebbet (pl.: heti 3-5 alkalommal 45-60 perc), mintha csak 2 alkalommal edzenénk nagyon sokat. Ha az aerob edzéseket megfelelő diétával is kiegészíti, akkor gyorsan elérheti célját.

Mikor kell edzeni?

Az iskola, a munka és egyéb napi teendők miatt nem mindig van módunk kiválasztani, hogy mikor edzünk. Azonban zsírégetés szempontból a reggeli edzés a legjobb, így ha módjában áll, akkor reggelre időzítse az aerob edzéseket. Ahogy korábban szó volt róla a szervezet előbb a szénhidrátraktárakat használja fel és csak az után nyúl a zsírokhoz. Mivel az éjszaka során a szervezet szénhidrátraktárai kimerülnek, így a reggel a legjobb napszak zsírégetésre.

További előnye a reggeli edzéseknek, hogy a nap során sokkal jobban tudja teljesíteni a napi rutinfeladatokat, este jobban fog aludni és elkerülheti, hogy a munka utáni fáradság elvegye a kedvét az edzésektől.

Mikor kezd a zsír égni?

A zsír a szervezet legfontosabb energiaraktára, melyet csak végszükségben kezd elhasználni, amikor már minden más energiaforrása kiapadt. Eleinte a szervezet a vérben lévő glükózt, majd az izmokban és a májban eltárolt glikogént használja fel az energia fedezésére. Csak ezután kb. 30 perc elteltével nyúl a zsírszövetekhez teljes mértékben, persze csak akkor, ha az aerob edzés feltételei teljesülnek. Ha a pulzus a zsírégetés tartományában marad, akkor a szervezet az energia akár 99%-át is képes zsírból fedezni míg, ha túlságosan intenzív az edzés, akkor csak 50%-a származik zsírból.

Zsírégetés pulzustartományai kortól függően

KorPulzus­tartományKorPulzus­tartomány
22119 - 13952101 - 118
23118 - 13853100 - 117
24118 - 13754100 - 116
25117 - 1375599 - 116
26116 - 1365698 - 115
27116 - 1355798 - 114
28115 - 1345897 - 113
29115 - 1345997 - 113
30114 - 1336096 - 112
31113 - 1326195 - 111
32113 - 1326295 - 111
33112 - 1316394 - 110
34112 - 1306494 - 109
35111 - 1306593 - 109
36110 - 1296692 - 108
37110 - 1286792 - 107
38109 - 1276891 - 106
39109 - 1276991 - 106
40108 - 1267090 - 105
41107 - 1257189 - 104
42107 - 1257289 - 104
43106 - 1247388 - 103
44106 - 1237488 - 102
45105 - 1237587 - 102
Irodalomjegyzék

kalóriaGuru.hu - Fogyókúra, diéta egészségesen, Online Táplálkozási Napló, Kalkulátorok, Kalóriatáblázatok.

Zsírégetés gyorsan és hatékonyan

Zsírégetés gyorsan és hatékonyan Zsírégetés gyorsan és hatékonyan aerob edzésekkel! Könnyű a zsírégetés, ha ...

Zsírégetés gyorsan és hatékonyan Egy élelmiszer minél magasabb glikémiás indexel rendelkezik, annál jobban megemeli a vércukorszintet, melyre a szervezet nagyobb inzulintermeléssel reagál, hogy szabályozni tudja. A jelentős inzulintermelést követően a vércukorszint hirtelen esik vissza ingadozó vércukorszintet okozva. A visszaeső vércukorszint hamar éhséget okoz, mely ismételt evésre kényszeríti az embert és az ördögi kör folytatódik, amely gyors elhízáshoz vezet. Az ingadózó vércukorszint az elhízás mellett számos egészségügyi probléma forrása is többek között szív és érrendszeri megbetegedéseké, valamint a cukorbetegségé is. A GI diéta szabályai