Fórum

Mikor kezdted? Hol tartasz?

Fórum profilkép
Gólyaneni
2017-01-12 18:38

Sziasztok!

Nagyon szeretem a kalóriagurut, sokat segít a diétázás kivitelezésében. Kíváncsi lennék, hogy kinek hány kilótól sikerült megszabadulnia amióta használja az oldalt. Én 7 hét alatt 5 kilóval lettem kevesebb.

Üdv: Gólyanéni

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#3173
Fórum profilkép
ferke
2022-04-14 18:43

Sziasztok!

2021 11 30- án kezdtem, és két honap alatt ledobtam öt kilót, kaloria számolással. 

De azota a sulyom megsem mozdult lefelé, lehet ,hogy rosszul csinálok  valamit.

 

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#3174
Fórum profilkép
max
(ferke részére, #3173)
2022-04-15 11:54

Részletek nélkül nehéz megmondani. Ha többet elárulsz talán többet tudok tanácsolni. De ha például nem mozogsz diéta mellett, akkor a tested egy idő után igazodik az alacsonyabb kalóriabevitelhez. Mindenképp sportolj valami intenzívebbet legalább heti 3-4 alkalommal, így az anyagcseréd nem lassul le. Inkább mozogj többször kevesebbet, mint 1-2-szer nagyon sokat. Ha fizikai munkád van, akkor nem is feltétlen kell sportolnod, mert a munka magasan tartja az anyagcseréd. A diétától fogysz, de a sport vagy a fizikai aktivitás/munka kell, mert az pörgeti az anygacserét. Eddig akárhányszor próbáltam csak diétával fogyni, mindig oda jukadtam ki, hogy muszáj mellette valamit csinálni, mert a test prímán alkalmazkodik bármilyen diétához.

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#3175
Fórum profilkép
ferke
2022-04-17 14:02

Sziasztok!

Lehet,hogy igazad van, mert csak kerti munka van  de intenziv sport nincs

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#3176
Fórum profilkép
max
(ferke részére, #3175)
2022-04-19 11:46

A kerti munka remek mozgás, az sok kalóriát éget, legalábbis a gereblyézés, ásás vagy más nehezebb kerti munkák. De, ha nincs túl sok ezekből rendszeresen, akkor érdemes kiegészítened sportal is, hogy meglegyen a heti 3-4 intenzív fizikai tevékenység.

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#3180
Fórum profilkép
Uhu
2022-05-26 21:50

Sajnos ismét itt vagyok. Lassan egy hónapja nyomom a diétát plusz a napi kb 500 kcal-t elégető mozgást. Tkppen jól haladok és szerintem sikerül kb egy hónap múlva elérni a célomat, de a baj, hogy mi lesz utána?

 

Tudom, életmódváltás meg tudatosság stb stb, de sajnos nekem nem a fogyókúra nem megy, hanem ami utána kéne.

 

Kinek mi a mentális praktikája? Tehát nem a konkrét módszer, hanem hogy ez meg is tudja valósítani... 

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#3181
Fórum profilkép
Attila01
(Uhu részére, #3180)
2022-05-27 12:02

Ha jól értem, akkor neked a megtartás a gond. Szerintem, ha olyan sportot választasz, ami örömet okoz, akkor nem lehet gond, hiszen a cél elérése után már nem azért csinálod, mert muszály, hanem mert örömöt ad. Azt találd ki mi az a sport, meg azt, hogy egyéni vagy inkább valami csoportos esetleg csapat sport a neked való. Ha kell próbálj ki többet, mert gondolatban nem lehet mindig jól eldönteni, hogy tetszik vagy sem. Az étkezés nyílván más dolog, ott azért kell önuralom. Én mindig emlékeztetem magam, hogy az optimálisnál több kaja vagy nasi max plusz félóra örömet fog adni, addig az elért külső, vagy a kitűzött célom meg sokkal-sokkal többet. Persze nem mindig segít a gondolat és néha engedek a csáíbtásnak, de azért sokszor segít.

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#3182
Fórum profilkép
telstar
(Uhu részére, #3180)
2022-05-27 16:48

"Kinek mi a mentális praktikája?" Igazad van, az elért eredmény megtartása ugyanolyan nehéz probléma, mint az elérése! Szerintem még az a legegyszerűbb, ha ugyanazt a módszert használod, amivel a fogyást elérted. Ez a módszer pedig itt a kalóriagurun: a kalória számlálás.

Saját példám alapján: 2017-ben 2018-ra fogytam 136-ról 80-ra. Ugyan ez még nem az optimális számomra, de ezt tartottam egész eddig. Most "kiharcoltam" itthon, hogy lehessek 73.7 kg (állítólag ez nekem az optimális), úgyhogy most megint fogyózok: egy fél év alatt fogom elérni ez a célt.

A sport szerintem fontos segítség ezen az úton, mert az elégetett kalóriák helyett lehet enni, ugyanakkor a szervezet izom-zsír aránya is jó irányba változik. És ahogy egyre több az izom, úgy válik az ember egyre erősebbé, mozgékonyabbá és (valljuk be, hogy ez is fontos szempont) jobb megjelenésűbbé és emiatt sikeresebbé, elismertebbé.

Nem kellenek a nagy szavak: mint életmódváltás, mert ez csak elfedi a lényeget. Ha valaki leszokik a dohányzásról vagy az ivásról, nem is beszélve a drogokról. Na az életmódváltás. De egy olyan dolog, mint a testünk megfelelő kezelés, kialakítása és karbantartása: mi ebben az életmódváltás?

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#3183
Fórum profilkép
Uhu
2022-06-01 09:16

Attila01 és Telstar:

Köszi a reakciókat. Ezek amúgy elméletben mennek. Ha nem diétázom, akkor is mozgok, de egyszerűen nem lehet annyit lemozogni, mint amennyit be tudok vinni. De hosszabb távon valóban afféle szabályrendszer kialakítása kell, pl. adott súlynál vörös vonal, a zabálás legalább ütemezése Pl. hétköznap "spóroljak", vagy a késő esti hűtő lerablásokkal álljak le, na meg persze a talán legfontosabb: az üres kalóriákkal járó csipsz, popcorn, sör stb., de pl a pizza visszafogása is.
Nehéz, mert ugye 1-1 nap zabálós nap simán belefér, csak aztán még egy meg még egy stb és kezdhetem elölről.

Azért is nehéz, mert ha benne vagyok már a diétában, akkor már viszonylag könnyű fenntartani a fegyelmezettséget, de diétaperióduson kívül egyszerűen a szokás hatalma miatt is sokkal nehezebb.

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#3184
Fórum profilkép
Tatjana5
2022-06-06 08:48

Én már régebben vezettem ezt a naplót, és most újra szeretném kezdeni. Csak 8 kg -tol szeretnék megszabadulni, de mindig nehézségbe ütközöm. Az a baj, hoy cronos vagyok, és most kicsit a cukrom is magasabb a kelleténél. Még nem éri el a 7-et reggel, de 6-ig a jó. Most megyek kivizsgálásra.

Üdv: Mindenkinek

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#3187
Fórum profilkép
Uhu
2022-06-27 11:47

Nos, kb a végére értem a tervezett fogyókúrámnak. A diétám kezdetekor voltak erős kételyeim, de végül is kb. a terv szerint tudtam haladni. Elvileg tegnap ért volna véget, de úgy döntöttem, hogy ráhúzok még min. 3 napot (plusz utána fokozatosan emelem fel a gépet...:) ).

A módszerem egyszerű volt: kemény diéta, melyben a kalóriahiányt alapvetően a CH-en való spórolással értem el, meg mindennapos mozgás. 43 nap mozogtam ebben a periódusban, azaz kb 2 hónap alatt (ez többnyire 80 p/alkalom).

Annyiban segítettem magamnak, hogy igyekeztem magam finom ételekkel kényeztetni, ugye ha már úgyis keveset eszek...alapvetően halat ettem mint fehérjeforrás.


Hozzászólás
Sorrend időben növekvő