Fórum

Mikor kezdted? Hol tartasz?

Fórum profilkép
Gólyaneni
2017-01-12 18:38

Sziasztok!

Nagyon szeretem a kalóriagurut, sokat segít a diétázás kivitelezésében. Kíváncsi lennék, hogy kinek hány kilótól sikerült megszabadulnia amióta használja az oldalt. Én 7 hét alatt 5 kilóval lettem kevesebb.

Üdv: Gólyanéni

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#2626
Fórum profilkép
yoyo
(RZoli részére, #2623)
2019-02-04 20:40

A 8-25 % csak a bő olajban sütött ételekre vonatkozik, és ott is csak azokra, amik tudnak olajat magukba szívni, azaz amikben sok a víz. A sajt gyakorlatilag tömény zsír, így szerintem az a rajta lévő panírt kivéve már nem tud magába szívni plusz olajat. Szerintem a rántott sajt esetén számolj csak a minimum 8%-kal. A zöldséget gondolm csak kevés olajon pirították, párolták, így ott én max egy kanál olajal számolnék, ami ráragadt. Egy kanál olaj kb 10 gramm.

 

Szóval a rántott sajt, a zöldségekkel kb 19 gramm olaj, ami 171 kcal.

 

Egyébként ha eddig jol működött fogyás szempontjából az étkezésed, akkor ne változtass rajta. Majd csak akkor, ha esetleg elkezdesz stagnálni. Úgy tűnik te jól reagálsz a kalóriacsökkentésre örülj neki. A sikeredhez a sok séta is hozzájárul, az remek zsírégető, én minden fogyózó ismerősömnek az intenzív sétát, meg az emelkedőn gyaloglást ajánlom.

 

A kérdésedre válaszolva, az aktivitást mérő kütyüd pont annyira pontos mint bármelyik edzőtermi futógép kalóriaszámlálója. Azaz csak egy durva becslés. Van benne egy előre beépített formula, ami az óra által szolgáltatott pár adat alapján számol egy közelítő, becsült értéket. Még laboratóriumi körülmények között is, csak egy durva becslést lehet arra mondani, hogy ki mennyi kalóriát égetett el szóval azt sosem fogod megtudni, hogy pontosan mivel mennyit használsz fel, legfeljebb csak egy nagyjáboli értéket, de az épp elég a kalóriaszámláláshoz. Ha mondjuk 250 kcal-t mutatott, az ténylegesen lehet csak 235 volt vagy épp 260, de hogy melyik az mindegy. A lényeg, hogy nagyjából 250 kcal és nem 400. Ennél pontosabban ne is akard tudni mert nem lehet.

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#2627
Fórum profilkép
RZoli
(yoyo részére, #2626)
2019-02-04 21:47

Szia!

 

Nagyon köszönöm, sokat segítettél.

 

Aktivitásmérőnél pontosat nem is akarok tudni, de azt elvárom tőle, hogy ne mutasson sokkal többet mint a valós..

 

Durva amit írsz....ehhez tartom magam...amúgy különböző oldalak nagyon nagy különbségeket írnak egy-egy átlag kajához...ezért mindig a legnagyobbal számolok. 

BTW a rántott sajtra a 240g=713kcal reális?

 

Köszönöm!

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#2628
Fórum profilkép
yoyo
(RZoli részére, #2627)
2019-02-05 13:41

Persze, hiszen egy adott kaját 100 féle recept alapján is ellehet készíteni, így mindenhol más értéket írnak rá. Ezért a legjobb, hogy amit lehet mi magunk számoljuk ki, ahogy mi készítjük. De az jó ötlet ha a legnagyobbal számolsz, mert annál biztosan nem lesz több. De túl naggyal sem érdemes. Mondtad hogy inkább készen veszed a kajákat, de amit tudsz azt ha lehet számold ki te is. Itt a receptszerkesztő az oldalon játsz vele. :) Gondolom például szendvicseket azért szoktál vinni magaddal munkába, például azokat is kiszámolhatod.

 

Amúgy a 713 kcal teljesen reális. Az itteni kalkulátorral 724 kcal-t számoltam (Camembert+panír) De ez átlagos zsírtartalmú sajt volt. Ha egy light változattal, te magad csinálnád, csak 519 lenne.

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#2629
Fórum profilkép
ll80
2019-02-05 19:42

Tudna nekem valaki segíteni? Extrudált kenyeret szoktam enni, olyat mint a Wasa, csak én a Penny saját márkás termékét veszem. Itt csak Abonettet láttam ami hasonló kategória. Fel van vezetve valahogy másképp és ezért nem találtam? 31 kcal van egy darabban. Köszönöm.

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#2630
Fórum profilkép
yoyo
(ll80 részére, #2629)
2019-02-05 22:32

Ha nem találsz valamit, a napló Új élelmiszer lapján írd be az adatait a csomagolásról és kész. Ugyanott a mértékegységeknél, ha akarod beállíthatod azt is, hogy 1 darab hány gramm.

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#2631
Fórum profilkép
RZoli
(yoyo részére, #2628)
2019-02-05 23:01

Kezdőként köszi a segítséget! de te is úgy érted, hogy erre jön még rá az olaj a rántott sajt esetében ugye? Az úgy valóságos kalóriabomba.

 

Ma rakott tésztát sikerült ebédelnem és felmerült bennem, hogy a amikor szimplán kész ételekre adnak meg kalóriaértékeket, az minden esetben a főzés utáni állapot ugye? Nem írnak semmit.. csak mondjuk 400g tészta az ennyi kcal.. tehát nem annyiból készül hanem ennyi a kész adag súlya ugye? 

Másik: szintén készételeknél... pl gyros tál: ezekbe kapásból belekalkulálják az olajat vagy egyáltalán nem?

 

bocs ha hülyéket kérdezek de nekem itt rengeteg dolog új. Egyébként most hogy számolom az olajat ill. már a fogyás utáni csökkentett kval limitet veszem alapul.. hát érzem azt a kb 200kcal minuszt.. kicsit éhes vagyok a 18órai vacsi után. De ilyenkor már csak azért se.

Érsekes hogy az órán nem csak kalóriát számol hanem un. aktiv kalóriát is.. ez tiszta sor, hogy a sport közben elégetett kcalt jelenti.. na de akkor is sokszor számol amikor pl sétálok munkába menet. Valszeg a pulzus-tempóból következtet rá. Ez a fogyókúra szempontjábóp előnyös, nem? Tehát nincs különbség aktív és aktív kcal közt ugye?

 

köszönöm!

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#2632
Fórum profilkép
yoyo
(RZoli részére, #2631)
2019-02-06 10:21

Igen rántott dolgoknál még plusz az olaj. Sok. Épp ezért ajánlják diétánál inkább a kis olajon pirítást, a sütőben sütést, a párolást vagy épp a grillezést. Ott nincs vagy csak minimális az olaj felszívás.

 

Készételeknél amit megadnak kalóriát az az egészre vonatkozik úgy ahogy van, ha csak nincs egyéb részlet feltüntetve, ami mást mond. A súly is a kész adag súlya. Hogy az olajat belekalkulálják-e vagy sem azt csak ők tudják, hogy figyeltek-e rá vagy sem.

 

Ha kicsit éhes vagy, akkor ne csökkentsd. Mondtam, ha eddig működött az étkezésed és fogytál, akkor addig ne változtass.

 

A séta közben is növekszik a kalóriaigényed, a pulzusod megemelkedik és gondolom ezért számolt az óra. A séta ahogy már korábban mondtam, az egyik legjobb zsírégető. Sőt ha leülsz a fotelba, akkor is használ fel a tested kalóriát, még alvás közben is. Ezt hívják alapanyagcserének, amit mindenképp felhasznál a szervezeted akkor is ha egész nap csak alszol. Az oldalon van egy kalória kalkulátor az kiszámolja neked ezt is.

 

https://www.kalóriaguru.hu/kalkulator/kaloria-kalkulator/kaloria-kalkulator.php

 

Az alapanyagcserét érdemes tudni, mert annyit tuti mindeig ehetsz, mert annál mindenképp többet használsz fel, hiszen jössz-mész, dolgozol stb. Amit ténylegesen felhasználsz az a kalóriaszükséglet.

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#2633
Fórum profilkép
ll80
2019-02-06 13:55

Igen, ezt én is tudtam, csak gondoltam hátha másképpen van benne.

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#2639
Fórum profilkép
RZoli
(yoyo részére, #2632)
2019-02-19 14:01

Helló!

 

azóta rendesen vezetem az olajat is, az elmúlt 3hétben hetente le is ment fél kiló. Lassult mert korábban több is lement de sztem ez természetes, ahogy közeledik a cél..

 

két újabb kérdésem lenne:

 

-jól gondolom hogy pl csirkecombnál a tiszta hús mennyisége számít és a csonté nem ugye? Mert eleinte nyilván együtt tudom csak lemérni őket.

 

-másik: piacon kapható savanyúságnál, konkrétan céklánál hogyan kell számolni? A cékla súlya rendben van, a levet ami körülötte van nyilván nem iszom

meg de azért jut rá. Ennek a kalóriatartalmával mi van? sima piaci savanyúróp van szó. Gondolom cukor is szokott benne lenni. Emiatt kérdezem? Mostanában sok céklát ettem és csak a céklávak számoltam eddig.

 

köszönöm előre is és eredményes fogyást kívánok mindenkinek!!

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#2640
Fórum profilkép
yoyo
(RZoli részére, #2639)
2019-02-19 14:40

Heti félkiló teljesen ok. Az a normális! Nálam és mindenkinél így van, hogy a vége felé lassul a dolog. Mindig az utolsó kilók mennek le a legnehezebben. Ott kell a kitartás, de csináld és az is lemegy.

 

Persze mindig az ehető részek számítanak. De valahol nem sokat számít. Ha nem tudod mennyi, kerekíts lefelé valamennyit és kész. A szárnyasok csontja amúgy sem túl sok.

 

A savanyúságot érdemes lé nélkül mérni, mert a lé csak víz meg vitaminok, nulla kalória. De nyugodtan ihatod mert egészséges, segíti az emésztést stb. Én szeretem! Néha még az uborkalevet is megkívánom. :)

Hozzászólás
Sorrend időben növekvő