Fórum

Mikor kezdted? Hol tartasz?

Fórum profilkép
Gólyaneni
2017-01-12 18:38

Sziasztok!

Nagyon szeretem a kalóriagurut, sokat segít a diétázás kivitelezésében. Kíváncsi lennék, hogy kinek hány kilótól sikerült megszabadulnia amióta használja az oldalt. Én 7 hét alatt 5 kilóval lettem kevesebb.

Üdv: Gólyanéni

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#3137
Fórum profilkép
Cabron
2021-11-16 18:02

Neked is köszönöm a segítséget. Egyre jobban megnyugtattok. :) Nem célom az izomépítés, a fogyásra sem pörögtem rá, eü okokból van szükség diétára, ami persze fogyással is jár. Nem baj, örülök neki, a hasi zsír azért zavart egy kicsit. De nem gyúrok kocka hasra, meg ilyesmi, egyszerűen azt nem szeretném, hogy löttyedt legyek. De nem is gyors a fogyásom, az edzés meg igazából napi rendszeres mozgás, és essen kifejezetten jól, így ezt lőttem be. Valóban nem nagyon intenzív, de nem is cél.

Viszont szerintem kevés kalóriát viszek be. 1100 körül. Nehéz, mert szénhidrát és zsírmegszorító diétát kell tartanom, és hát hogy ezek mellett meglegyen a megfelelő kalóriamennyiség, nem túl egyszerű, de próbálkozom. Még kb. 3 hét és megyek laborba, ha jó lesz a triglicerid szintem, akkor kicsit könnyebb lesz belőni a normális étrendet. 

Nem éhezem, nem szenvedek, csak kicsit aggódom, nehogy valahol máshol csesszem szét az egészségemet. 

 

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#3138
Fórum profilkép
telstar
(Cabron részére, #3137)
2021-11-16 18:23

A nöi kalóriaminimum napi 1200 kCal, a férfi 1500. Ezt célszerű betartani, mert különben felborul az ember emésztése.

"Nehéz, mert szénhidrát és zsírmegszorító diétát kell tartanom," Akkor még egy érv a fehérjedúsabb táblálkozás felé. Zsírszegény élélmiszerek vannak és még olcsóbbak is, mint a zsírosak. Tej (Riska 0%-os!), joghurt, SKYR. Halkonzervek és általában a konzervételek minimális zsírt tartalmaznak csak.

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#3139
Fórum profilkép
Cabron
2021-11-16 18:56

Na, ezt a 0%-os tejet kipróbálom, köszi. Sovány túró, Cottage chees, Ricotta, zsírszegény joghurt,tonhalsaláta, lazacsaláta, makréla, ezeket rendszeresen eszem (Heti 3-4 alkalommal). Fehérjével amúgy kb. megvagyok a limit szerint, a kalóriabevitellel vagyok bajban. Igyekszem kenyeret, tésztafélét keveset enni, és akkor is normálisat belőlük. Tésztából is teljes kiörlésű, kölestészta. Köretnek is inkább barna rizs, hajdina, köles, bulgur, de legfőképpen zöldség. Szoktam még zabkorpát, lenmagpelhyet vagy zabpelyhet tenni joghurtba bogyós gyümölccsel. Minden nap 1 alma és 1-1,5 narancs frissen facsart leve, időnként egy pohár frissen préselt almalé. 

De asszem ráállok a csirkemellre, az kalóriában is, fehérjében is gazdag, viszont alacsony a zsírtartalma, szénhidrát tartalma gyakorlatilag nincs. Persze ésszel azt is.

 

Rágcsának tízóraira vagy uzsonnára, esetleg nasinak néhány szem mandula, vagy dió, vagy pisztáció, mogyoró, natúr kölesgolyó.

Amit kihoz nekem a szokásos aktivitásom mellett, olyan 1400 kalória, és igen, minimum az 1200-at meg kéne célozni. Eddig kevés sikerrel. Kivéve, ha megittam egy sört. :) De azzal meg nem szerencsés pótolni a mínuszt. :)

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#3140
Fórum profilkép
Uhu
(telstar részére, #3130)
2021-11-18 11:37

Hali.

 

Hát a napló vezetése nem gond és tulajdonképpen maga a diéta sem - az utóbbi években több alkalommal sikerült már a projekt. Persze a sikerült kifejezést igazából idézőjelbe kéne tennem, ugyanis sajnos előbb-utóbb újra kell kezdenem.

Tehát nekem nem a diéta alatti időszakkal van nehézségem, hanem hogy utána mi következik. Ez nyilván pszichológiai dolog már, tehát hogy nincs megfelelő motivációm utána és hiába mozgok, egyszerűen nem tudok annyit lemozogni, mint amennyit viszont be tudok vinni. Tehát a motiváció fenntartása a gond nálam, nem az, hogy ha nekiállok, akkor ne tudnám megcsinálni a szükséges matekot. Szóval nálam fejben kéne rendet tenni. :)

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#3141
Fórum profilkép
Uhu
(yoyo részére, #3129)
2021-11-18 11:41

Köszi. A múltkori válaszom nagy része amúgy mindig elszállt, csak az első mondat maradt meg. Ahogy telstarnak is írtam, tényeg az a baj, hogy én imádok du-este kajálni (enni, csipegetni, stb) és főleg nyáron a sört sem vetem meg és szerintem az jó pár lapáttal rátesz. Amúgy már jópár dologról lemondtam, vagy jelentősen visszafogtam, pl. kenyér és mindenféle lisztes dolog, csokoládé és általában az édességek és amúgy szerintem általában a mennyiség is jelentősen kisebb, mint régebben. Csak vsz az idő előrehaladtával a szervezetem  - jobb a biztos alapon - jobbnak látja elraktározni, amit tud. :)

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#3142
Fórum profilkép
Cabron
(Uhu részére, #3141)
2021-11-18 12:27

A sör problémát nagyon át tudom érezni. :)

 

Én kenyér és tésztafélékkel ilyenekre álltam át, hogy kölestészta, teljes kiörlésű tészta, tönköly kenyér, rozskenyér, búzakorpás kenyér, ilyesmi. Liszteknél habaráshoz, rántáshoz lanmagpehely lisztet, hajdinalesztet használok. Rántásnál zsíradékban pedig lenmagolajat. 

Szeritnem olyan diétát érdemes összeállítani, amit az ember életmódszerűen képes tartani. Ha szeretsz délután-este enni, rágcsálni, akkor ahhoz kell az étrendedet, a mozgásodat kalibrálni. Illetve bármikor, ha valamilyen kilengés van. Azt gondolom, hogy ezt sem feltétlenül napi szinten. Ha egy nap befircen egy pizza meg egy-két sör, és a további étkezéseket nem szorítod meg, akkor a többi napokon érdemes egy kicsit visszavenni a kalória bevitelt. Az meg egyén függő, hogy kalória beviteli limiten belül a szénhidrát, vagy a zsír, fehérje van egy kicsit jobban túlsúlyban. A lényeg, hogy ne legyen éhezés. Nekem jelenleg szarabb a helyzetem, mert triglicerid diétán vagyok, ami szénhidrát megszorítás is, és zsírmegszorítás is. :( Nem is igen sikerül a limitet sem elérnem, nemhogy az lenne a probléma, hogy nem tudom tartani. Viszont nem éhezem. Érzésre olyan, mintha jó lenne ez így. Lehet, jól is van. 

 

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#3143
Fórum profilkép
telstar
(Cabron részére, #3142)
2021-11-18 15:18

Szia!


Már a múltkor észre kellett volna vennem, hogy Te a limiteket úgy értelmezed, hogy EGYIKET SEM SZABAD túllépni, pedig de! A fehérje esetében nyugodtan lépd túl, mert különben ez van, hogy nem éred el a minimálisan szükséges kalóriát sem!

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#3144
Fórum profilkép
Cabron
(telstar részére, #3143)
2021-11-18 15:28

Szia!

 

Fehérjét megoldottam, azt már túllépem. Ha viszont be akarom vinni a szükséges kalóriát, akkor a zsírt is, vagy a szénhidrátot. De végül is átgondoltam, és arra a következtetésre jutottam, hogy a zsírnak a 90% "jó" zsír, amit beviszek, tehát nem hiszem, hogy ebből gond lehet. 

Igazából, ha rendeződik a trigliceridem, akkor visszatérek egy nem számolgatós, könnyebben élhető étrendre, csak a durva dolgokat hagyom ki, amik ide vezettek. Remélem, hogy a 3 hónap még semmi ahhoz, hogy ha egy nem ennyire szigorított diétát követek, akkor nem lesz az, hogy elkezdek hízni. Jojo effektus ugye. Amitől végleg meg szeretnék szabadulni az az étkezésenkénti túlevés, a sok édesség, péksütemény, pizza, nasi meg ilyenek. Nem zéróra persze, de nem is ámokfutva. Plusz a mozgás, ami eddig nagyon kevés volt.

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#3145
Fórum profilkép
telstar
(Uhu részére, #3140)
2021-11-18 15:41

Szia!


Én a szintentartást pont olyan komolyan veszem, mint a fogyást, csak itt nem egy kisebb súly van megcélozva, hanem a tartandó fix súly. Igaz, az állandó készenlétet lehet egyfajta stressznek tekinteni, de hozzá is lehet szokni. Én már 4. éve sikeresen tartom a célsúlyomat, a 80 kilót. Fogyni nem akarok, mert a feleségem nem szeretné, hízni meg azért nem, mert én nem szeretnék.

 

Az én rendszerem is olyan, hogy nincs napi szinten feltétlenül betartva a kalórialimit, mert az tényleg nem életszerű, hogy mindig olyant együnk csak, aminek PONTOSAN ismerjük a kalóriáját (szinte inkább az ellenkezője igaz: pontosan szinte semminek nem ismerjük). Viszont kell lennie egy automatizmusnak, ami jól lereagálja ezeket az eltéréseket. Én azt találtam ki magamnak, hogy naponta méretkezek és a célsúlytól való eltérés alapján korrigálom az aznapi kalórialimitemet.

 

Én is "sportolok". Szobakerékpár-párti vagyok. A jelenlegi "dózisom" mindennapi 60 perc. Ezzel kb 650 kCal limit növekedést érek el, amit pontosan mérek. Ez is sokat segít abban, hogy könnyebb legyen a nagyobb limiteket betartani.

 

Sikeres testsúly-kontrollt mindenkinek!

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#3146
Fórum profilkép
Cabron
(telstar részére, #3145)
2021-11-18 16:00

Én is valahogy így képzelem el. Nálam még 2-3 kiló lefele a cél, aztán megtartás. Nem vagyok igazából hízásra hajlamos túlzottan, ha betartom, amit az imént írtam, akkor nem lesz gond. Nekem meg a férjem nem szeretné, ha nagyon lefogynék. Most 167/62 vagyok. 

Én is szobabringázom, szintén napi egy órát átlagban. Van, hogy ez csak 45 perc, de azt lőttem be, hogy 40 perc alá nem megyek, és minimum napi 5-ször (ez inkább 6 szokott lenni), és abból minimum 3x meglegyen a 60-65 perc. Plusz az ezen kívüli mozgás.

Kertünk van, állataink. Kutyaséta, állatok etetése, kerti munka alapból megvannak rendszeresen. Igazából csak a hasi zsírommal volt gond, de ez a zabálásból eredt, és a nyári söröcskézésekből. 

Az viszont egyértelmű, hogy az emésztésemet, anyagcserémet nagyon rendbe tette a diéta, teljesen más lett az életminőségem, szóval ez nagy motiváció, hogy ne térjek vissza a régi rossz szokásaimhoz. 

 

Hozzászólás
Sorrend időben növekvő