Fórum

Mikor kezdted? Hol tartasz?

Fórum profilkép
Gólyaneni
2017-01-12 18:38

Sziasztok!

Nagyon szeretem a kalóriagurut, sokat segít a diétázás kivitelezésében. Kíváncsi lennék, hogy kinek hány kilótól sikerült megszabadulnia amióta használja az oldalt. Én 7 hét alatt 5 kilóval lettem kevesebb.

Üdv: Gólyanéni

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#3180
Fórum profilkép
Uhu
2022-05-26 21:50

Sajnos ismét itt vagyok. Lassan egy hónapja nyomom a diétát plusz a napi kb 500 kcal-t elégető mozgást. Tkppen jól haladok és szerintem sikerül kb egy hónap múlva elérni a célomat, de a baj, hogy mi lesz utána?

 

Tudom, életmódváltás meg tudatosság stb stb, de sajnos nekem nem a fogyókúra nem megy, hanem ami utána kéne.

 

Kinek mi a mentális praktikája? Tehát nem a konkrét módszer, hanem hogy ez meg is tudja valósítani... 

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#3181
Fórum profilkép
Attila01
(Uhu részére, #3180)
2022-05-27 12:02

Ha jól értem, akkor neked a megtartás a gond. Szerintem, ha olyan sportot választasz, ami örömet okoz, akkor nem lehet gond, hiszen a cél elérése után már nem azért csinálod, mert muszály, hanem mert örömöt ad. Azt találd ki mi az a sport, meg azt, hogy egyéni vagy inkább valami csoportos esetleg csapat sport a neked való. Ha kell próbálj ki többet, mert gondolatban nem lehet mindig jól eldönteni, hogy tetszik vagy sem. Az étkezés nyílván más dolog, ott azért kell önuralom. Én mindig emlékeztetem magam, hogy az optimálisnál több kaja vagy nasi max plusz félóra örömet fog adni, addig az elért külső, vagy a kitűzött célom meg sokkal-sokkal többet. Persze nem mindig segít a gondolat és néha engedek a csáíbtásnak, de azért sokszor segít.

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#3182
Fórum profilkép
telstar
(Uhu részére, #3180)
2022-05-27 16:48

"Kinek mi a mentális praktikája?" Igazad van, az elért eredmény megtartása ugyanolyan nehéz probléma, mint az elérése! Szerintem még az a legegyszerűbb, ha ugyanazt a módszert használod, amivel a fogyást elérted. Ez a módszer pedig itt a kalóriagurun: a kalória számlálás.

Saját példám alapján: 2017-ben 2018-ra fogytam 136-ról 80-ra. Ugyan ez még nem az optimális számomra, de ezt tartottam egész eddig. Most "kiharcoltam" itthon, hogy lehessek 73.7 kg (állítólag ez nekem az optimális), úgyhogy most megint fogyózok: egy fél év alatt fogom elérni ez a célt.

A sport szerintem fontos segítség ezen az úton, mert az elégetett kalóriák helyett lehet enni, ugyanakkor a szervezet izom-zsír aránya is jó irányba változik. És ahogy egyre több az izom, úgy válik az ember egyre erősebbé, mozgékonyabbá és (valljuk be, hogy ez is fontos szempont) jobb megjelenésűbbé és emiatt sikeresebbé, elismertebbé.

Nem kellenek a nagy szavak: mint életmódváltás, mert ez csak elfedi a lényeget. Ha valaki leszokik a dohányzásról vagy az ivásról, nem is beszélve a drogokról. Na az életmódváltás. De egy olyan dolog, mint a testünk megfelelő kezelés, kialakítása és karbantartása: mi ebben az életmódváltás?

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#3183
Fórum profilkép
Uhu
2022-06-01 09:16

Attila01 és Telstar:

Köszi a reakciókat. Ezek amúgy elméletben mennek. Ha nem diétázom, akkor is mozgok, de egyszerűen nem lehet annyit lemozogni, mint amennyit be tudok vinni. De hosszabb távon valóban afféle szabályrendszer kialakítása kell, pl. adott súlynál vörös vonal, a zabálás legalább ütemezése Pl. hétköznap "spóroljak", vagy a késő esti hűtő lerablásokkal álljak le, na meg persze a talán legfontosabb: az üres kalóriákkal járó csipsz, popcorn, sör stb., de pl a pizza visszafogása is.
Nehéz, mert ugye 1-1 nap zabálós nap simán belefér, csak aztán még egy meg még egy stb és kezdhetem elölről.

Azért is nehéz, mert ha benne vagyok már a diétában, akkor már viszonylag könnyű fenntartani a fegyelmezettséget, de diétaperióduson kívül egyszerűen a szokás hatalma miatt is sokkal nehezebb.

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#3184
Fórum profilkép
Tatjana5
2022-06-06 08:48

Én már régebben vezettem ezt a naplót, és most újra szeretném kezdeni. Csak 8 kg -tol szeretnék megszabadulni, de mindig nehézségbe ütközöm. Az a baj, hoy cronos vagyok, és most kicsit a cukrom is magasabb a kelleténél. Még nem éri el a 7-et reggel, de 6-ig a jó. Most megyek kivizsgálásra.

Üdv: Mindenkinek

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#3187
Fórum profilkép
Uhu
2022-06-27 11:47

Nos, kb a végére értem a tervezett fogyókúrámnak. A diétám kezdetekor voltak erős kételyeim, de végül is kb. a terv szerint tudtam haladni. Elvileg tegnap ért volna véget, de úgy döntöttem, hogy ráhúzok még min. 3 napot (plusz utána fokozatosan emelem fel a gépet...:) ).

A módszerem egyszerű volt: kemény diéta, melyben a kalóriahiányt alapvetően a CH-en való spórolással értem el, meg mindennapos mozgás. 43 nap mozogtam ebben a periódusban, azaz kb 2 hónap alatt (ez többnyire 80 p/alkalom).

Annyiban segítettem magamnak, hogy igyekeztem magam finom ételekkel kényeztetni, ugye ha már úgyis keveset eszek...alapvetően halat ettem mint fehérjeforrás.


Hozzászólás
|
Privát üzenet
#3188
Fórum profilkép
Fogy Tam
2022-07-15 19:03

Sziasztok! 

Ismét sikerrel zárult fél éves kalóriagurus diétám, melynek eredményeként 1200 Kcal-os diétával nem egész 6 hónap alatt a kezdeti 123,5 kilós súlyomról 88-ra sikerült lefogyasztanom magam. 

A diéta során kalóriadeficitre épülő fehérjekontrollos szénhidrátminimalizáló étrendet követtem. Sok-sok zöldség és folyadék bevitelével.
Nekem működött! Nincs benne trükk, nincs benne csodaszer - csak önfegyelem és kitartás. De működik és megéri! Bíztatok minden fogyni vágyót, hogy vigyék végig bátran ők is. 

 

Üdv!

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#3189
Fórum profilkép
telstar
(Fogy Tam részére, #3188)
2022-07-15 22:14

Ez dícséretes! És hogyan tovább?

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#3190
Fórum profilkép
Fogy Tam
(telstar részére, #3189)
2022-07-16 12:51

Hát ez valóban fontos kérdés. A szintentartás ugyanis legalább annyira fontos dolog, mint a kitartó fogyókúra végigvitele. De 35 kiló minusszal már egyszerűbb lehet beépíteni némi mozgást a megújult életmódba. Hiszen könnyebb testtel a terhelést is könnyebben viseli már az ember. Ami mindamellett hogy motiválóan hat, új irányokat is adhat. 

Fontos persze felmérni (és adott esetben beismerni), hogy mi vezetett valójában a (kóros) elhízáshoz. Mert ha nem akut megbetegedés vagy szervi baj, akkor fejben is át kell állítania magát a sikeres fogyúkúrát abszolváló emberenek. Hogy a jövőben se egyen bánatában, idegességében, dühében vagy unalmában. És ha enne is úgymond "céltalanul", akkor se káros és/vagy hízlaló dolgokat fogyasszon. Ami persze részben anyagi kérdés is. Az egészségesebb ételek ugyanis gyakran drágábbak  mint hízlalósabb társaik. De hát sajnos valamit valamiért. 

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#3191
Fórum profilkép
telstar
(Fogy Tam részére, #3190)
2022-07-16 14:50

Ezek nagyon okos, sőt bölcs gondolatok! Remélem a gyakorlatban is sikerül majd eszerint élned és megőrizned azt a (bizonyára) szép eredményt, amit elértél!

Egy dolgot tennék hozzá, mintegy módszertani javaslatként: ma már léteznek az okos mérlegek (elérhető áron). Segítségükkel nemcsak a testsúly folyamatos figyelésére nyilik lehetőség, de nagyon pontosan meg is mondják, hogy mennyi az a kalóriamennyiség, ami a megadott (testsúly)cél elérése felé visz!

Továbbá szintén elérhetőek az okos órák/karkötők, amelyekkel pontosan mérni lehet az elégetett kalóriákat.

A fenti két dolog, amennyiben valaki vállalkozik a kalórianapló folyamatos vezetésére (a kalóriagurunak hála: ingyenesen), együttesen igen erős eszközök lehetnek a sikeres testsúlycélok elérésében!

Hozzászólás
Sorrend időben növekvő