Fórum

séta-tempó

Fórum profilkép
Blanki
2019-04-14 13:21

Arra tud valaki választ adni, hogy mi számít lassú, közepes ill. gyors tempónak a sétánál?

Pl. 5,6 km/h az melyik tempónak felel meg?

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#2691
Fórum profilkép
telstar
(Uhu részére, #2690)
2019-04-21 16:16

Szia!

 

Azt hiszem, értem, mire gondolsz, de az izom felhasználás az nem úgy működik, mint a zsíré.

 

Az izom, ugyanis használatakor (az, amit konkrétan használtál, azaz lokalizáltan) csökken és regenerálódásakor ÚJRAÉPÜL! Feltéve, hogy megvannak az újraépítés feltételei: mint a fehérje és kcal többlet.  Az is igaz, hogy a (nagyon)nem használt izmok képesek elsorvadni. Azért általában az igaz: a test a rendszeres tevékenységhez tartozó izmokat tartja fenn azáltal, hogy használja őket. Rendszeres és koncepcionális edzésekkel lehetséges olyan izmokat is kialakítani, amelyek ezen a körön kívül vannak: ez csinálják a body builderek vagy a rendszeresen edzők.

 

A zsír ezzel szemben nem lokalizálható. Egyszerűen kcal hiányos helyzetben a zsír teljesen irányíthatatlanul (az elhelyezkedését illetően) és nagyon lassan bomlik le kcal hiányos helyzetben. 

 

A fenti két okfejtésből látható: az izomfejlesztés és a zsírégetés nem lehetséges egyszerre.

 

Google: "izomfejlesztés zsírégetés"

 

https://shop.builder.hu/zsiregetes-izomnoveles-mellett-sajnos-csak-alom-marad-a339

 

Persze te izomvesztést és zsírvesztést tételezel fel egyidejűleg, de ha rendszeresen edzel, azaz használod az izmaidat a normál használaton felül is, akkor remélhető, hogy nem sok izmot fogsz veszíteni. Főleg, ha elég fehérjét is eszel, mert ez az elhasznált izom visszaépülésének az egyik alapfeltétele. Az is jó gondolat, hogy olyankor eddz, amikor a szervezeted viszonylag kiürült, mert akkor kénytelen az energiatárolókhoz nyúlni, azaz zsírt égetni.

 

Szumma-szummárum: addig örülj, ameddig a 7000 kCal kalóriaminusz 1 kg súlycsökkenést eredményez, mert ha többet eredményezne, akkor ez csak izomvesztésből származhatna. Gondolom, ezt nem szeretnéd!

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#2692
Fórum profilkép
Uhu
(telstar részére, #2691)
2019-04-21 17:50

Ok, kezdem kapisgálni.

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#2693
Fórum profilkép
Uhu
2019-04-21 17:52

Na csak az első mondatomat jelenítette megy a többi elszállt.

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#2694
Fórum profilkép
Uhu
(telstar részére, #2691)
2019-04-22 09:54

... Szóval kb. ez akart lenni.

 

Tulajdonképpen nem is olyan lényeges, hogy az értékeket meg a fiziológiai folyamatokat nem tudtam ennyire pontosan, mert öntudatlanul is kb. azt alkalmaztam, amit írsz.

 

2 hete megy a kúra, ezalatt a kalóriaegyenlegem napi átlagban mínusz 1000-1400 kcal. EZ úgy jön ki, hogy napi 5-600 kcal igényű mozgást végzek, plusz időnként, mint tegnap is, kb. 2000 kcal értékűt és emelett igyekszem a bevitelt 1000-1200 körül tartani. A bevitel arányai kapcsánazt csinálom, amit írsz, azaz a fehérje az kb. annyi, amennyi a szükséglet és főleg a szénhidráton spórolok, utóbbi persze kizárólag zöldség és gyümölcs. Ami volt kenyér, azt lefagyasztottam. :D

 

Tudom, sokan írják, hogy mindez túlzás, de bírom, tegnap is így teljesítettem egy 4 órás, 1000 m szintemelkedéses túrát. 

 

Ami miatt abszolút értékben nem látványos a folyamat, az az, hogy eleve nem voltam egy Döbrögi. 181/80/f, így indultam, ma reggel 75 volt, de azért ez vsz optikai csalódás a tegnapi nagy menet után. A terv az, hogy a hónap végére elérjem a 74-et s akkor a természetes 1 kg visszaugrással együtt érem el a célomat, a 75 kg-ot.

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#2695
Fórum profilkép
telstar
(Uhu részére, #2694)
2019-04-22 14:56

Szia!

 

Nem árt, ha tudod, hogy férfiak esetében a napi minimális kalórialimit 1500!

 

Mivel ezt nem éred el, emiatt az emésztési rendszered, a szervezeted túlélési üzemmódba vált, amikor NEM ÉRVÉNYESEK a normális diétás szabályok! Az várható, ha ezen nem változtatsz, hogy a szervezeted a végsó tartalékaihoz nyúl, kórosan leépül... Az a legkevesebb, ami várható, hogy nem leszel szép. Úgyhogy MINDENKÉPP hagyd ezt abba, és a napi 1500-as alsó limitet tartsd be!

 

A másik gondolat, amit ajánlanék figyelmedbe: A fogyásod után is "van élet". Tegyük fel, hogy eléred a célodat, a 75 kg-ot. Akkor mit fogsz csinálni? Gondolom tartani fogod/szeretnéd a súlyodat. Tehát ugyanúgy csinálsz mindent, mint most, csak épp többet eszel, a kalóriaszükségletednek megfelelőt. Ha ez a helyzet, akkor nem lenne célszerűbb eleve hosszabb távra tervezned és egy jóval kisebb, szinte már észrevehetetlen mértékű, de ugyanakkor könnyedén betartható kalóriacsökkentésben gondolkodnod?

 

Pl. 5 kilót napi 200 kCal minusszal 5*7000/200=175 nap = 25 hét azaz kb fél év.

Ezt a félévet fel lehet úgy is osztani, hogy 2 hét extrém fogyás és 23 hét szintentartás, de úgy is, hogy 25 hét igen enyhe fogyás.

 

Gondold át!

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#2696
Fórum profilkép
Uhu
(telstar részére, #2695)
2019-04-22 15:21

Köszi a választ meg a figyelmeztetést, értékelem.

 

Viszont ebben a "férfiak esetében a napi minimális kalórialimit 1500!" dologban nem hiszek. Ez olyan, mintha azt mondanánk, hogy a négyajtós sedanok minimális benzinigénye 6,2 l/100 km. Nyilván mindenki más, magasság, súly, kor, de aztán jönnek az egyedi jellemzők.


Én nem éhezem, csak arra ügyelek, hogy nagyon low-carb legyen az étrend és így ez a kalóriabevitel jött ki. El is árulom az étrendem java részét: joghurt, mozzarella, csirkehús, hal (utóbbiak levesben főzve), főtt tojás, bab, zöldborsó, csicseriborsó, uborka, édeskömény gumó, répa, zeller, karalábé. Szerintem ez így elég kerek, nemcsak fehérje-zsír-szénhidrát szempontból, hanem hogy vannak vitaminok és rostok is. És azért van szénhidrát is, de a "jó fajtából".


Tehát nem a kalóriabevitelt találtam ki és utána ehhez mértem az étrendet, hanem inkább fordítva. Gondold el, tegnap megmásztam egy hegyet (700 m szintemelkedéssel), majd utána még egy másikat is (300 m szintemelkedés). Akikkel találkoztam, azokat mind én előztem le, pedig 46 leszek.

Ha nagyon rossz az idő, akkor itthon súlyzózok. Tehát nem érzem úgy, hogy fizikailag gyenge lennék, sőt. Az első 1-2 nap sokkja után az erőm szerintem kb. akkora, mint a fogyásprogramom előtt.


"nem leszel szép." - nincsenek ilyen ambícióim, egyszerűen a tél folyamán feljött deréktáji többlettől igyekszem megszabadulni, amely kényelmetlenné tett pár ruhadarabot. Ennyi a motivációm. :) Egyébként haladok, a nadrág már egész jól rámjön, de azért folytatom, mert ugye most van az a periódus, hogy már gyakorlatilag nem nagyon lehet máshol zsírréteg, mint ahonnan le szeretném olvasztani, szóval ebből a szempontból most jöhet a leghatékonyabb periódus.


"A fogyásod után is "van élet". Tegyük fel, hogy eléred a célodat, a 75 kg-ot. Akkor mit fogsz csinálni?"


Igen, hát egyszerű a dolog, legalábbis korábban működött:

  • elhagyom a mérhetetlen mennyiségű popcornt (ez lehetett a ludas....)
  • plusz a zsíros ételeket (ez lehetett a legkisebb baj, mert ez nem volt olyan sok)
  • illetve itt a jó idő, ilyenkor tudok rendszeresen mozogni (ez volt a másik baj a téli hónapokban)


Tehát még egy hét és utána átállok a korábbi, normál üzemmódra mínusz a fentiek. És utána tartom a szintet, úgy is, hogy a F-1-es futamok meg a kedvenc sorozatom alatt megiszok 1-2 sört és időnként nemcsak csirkét vagy halat eszek.
Abban igazad van egyébként, hogy a lassabb fogyás egyszerűbb, könnyebb. Viszont én alapvetően nem szeretem az ilyen fogyásprogramot és emiatt igyekszem kimaxolni. (De, ahogy írtam, nem éhezek, csak igyekszem tényleg csak annyit bevinni, amivel - szerintem - még tudok teljes fokozaton pörögni.)

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#2697
Fórum profilkép
telstar
(Uhu részére, #2696)
2019-04-22 20:40

Hát... nem tudom, de remélem (legalábbis a saját szempontodból) igazad van!

 

És akkor nem is fogsz kalóriát számolni "75 után"? Egyszerűen csak változtatsz a szabályaidon és ettől már tartod is a súlyod? Mert ha ez nálad működik, akkor Te egy rendkívüli ember vagy. Én legalábbis biztos, hogy nem tudnám ezt megvalósítani.

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#2698
Fórum profilkép
Uhu
(telstar részére, #2697)
2019-04-22 22:39

Amikor most elkezdtem 2 hete, számoltam, de a 2. héten ez már kimaradt. De kb tudtam, mennyit érdemes és ment tovább a fogyás.

 

De abban sajnos igazad van, hogy hosszabb távon nehéz tartani a szabályokat. Két alkalommal lefogytam már és ugyan utána tartottam egy darabig a súlyom, de a popcorn meg a többi (sertéshús) szép lassan visszaszivárgott az étrendembe. Már ha a popcornt lehet ételnek nevezni...

 

A popcornnal együtt persze jön az alkohol is, amely után meg megint a popcorn, ami meg ugye extra kalória.

 

Jelenleg nem mertem elkezdeni nézni a Trónok Harcát sem, mert féltem, hogy "elgyengülök" .

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#2699
Fórum profilkép
Uhu
(telstar részére, #2697)
2019-04-22 22:40

De ezek szerint te x éve számolsz?

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#2700
Fórum profilkép
telstar
(Uhu részére, #2699)
2019-04-23 10:36

Igen, 2 éve. Nálam ez működik. Ehetek bármit, aminek ismerem a kalóriáját.

Hozzászólás
Sorrend időben növekvő