Fórum

Eritrit ch-tartalma:

Fórum profilkép
Meleg Éva
2025-05-28 19:03

Kedves Admin!

Pár napja használom a weboldalt, tehát még kezdő vagyok.

Az ERITRIT édesítőszert szeretném beírni a naplómba, de észrevettem, hogy a szénhidrát-tartalom az itteni érték szerint 0- azaz nulla, az általam használt - és az interneten is megtekintett -  termék esetében pedig 98,7 g/100 g. Igaz, ebből a cukor nulla gramm, de az összes szénhidrát mégiscsak majdnem 100%. Jelen esetben a LoveDiet édesnégyeséről van szó. Megköszönném a javítást, vagy a tájékoztatást.

Üdvözlettel: M. Éva

Hozzászólás
|
Privát üzenet
Fórum profilkép
admin
2025-05-29 11:21

Szia! Többféle szénhidrát van. Az Eritrit össz szénhidrát tartalma valóban magas, de ebből a fajta szénhidrátból szinte semmi sem hasznosul, nincs kalóriaértéke és a vércukorszintre sincs hatása. Ezért a nettó szénhidrát tartalma nullának tekintendő. Az oldalunkon minden élelmiszer esetén (kivéve a felhasználók megosztott receptjeit) a nettó szénhidrát tartalom van feltüntetve, mert bármely fogyókúra, diéta esetén csak a ténylegesen felszívódó, kalóriaértékkel bíró szénhidrát számít. Ez így praktikus, főként a cukorbetegek számára, akiknek korlátozott a napi szénhidrát beviteli mennyiségük. Az össz szénhidrát mennyiség használata megtévesztő eredményeket adna, mert többet mutatna, mint ami ténylegesen hasznosult elfogyasztás után. Főként a gyümölcsök/zöldségfélék, a mesterséges édesítők, ill. néhány sütési hozzávalók esetén van jelentős eltérés az össz és nettó szénhidráttartalom között. Szóval az eritrit esetén nem javasoljuk a fent említett okok miatt, hogy a 98g-os szénhidrát értékkel számolj, de ha szeretnéd megteheted. A napló "Új élelmiszer" lapján tudsz új élelmiszert felvinni a személyes adatbázisodba, ahol tetszőleges tápértékeket állíthatsz be. Vagy átmásolod magadhoz az eritritet és utána már tudod módosítani a tápértékeit.

Hozzászólás
|
Privát üzenet
Fórum profilkép
Meleg Éva
2025-05-29 12:34