Cukkini - Kalória és tápérték adatok

Cukkini

Kalória és tápanyagkalkulátor

Állítsd be az elfogyasztott mennyiséget és mértékegységet!

ENERGIAFEHÉRJEZSÍRSZÉNHIDRÁT
171.20.32.5
kcalgrammgrammgramm
KALÓRIA ÉS TÁPÉRTÉK TARTALOM
Energia17 kcal
Fehérje1.2 g
Zsír0.3 g
Telített0.1 g
Egyszeresen telítettlen0 g
Többszörösen telítettlen0.1 g
Szénhidrát2.5 g
Cukor2.5 g
Rost1.0 g
Nátrium8 mg
Koleszterin0.084 mg
Glikémiás Index0-55
VITAMINOK ÉS ÁSVÁNYI ANYAGOK
VITAMINTARTALOM, ÁSVÁNYIANYAG-TARTALOM ÉS NYOMELEMEKMennyiség
NRV%
A-vitamin200 IU3000
Alfa-karotin0 µg0
Béta-karotin120 µg0
Béta-kriptoxantin0 µg0
Retinol0 µg0
B1-vitamin (Tiamin)0.045 mg1.1
B2-vitamin (Riboflavin)0.094 mg1.4
B3-vitamin (Niacin)0.451 mg16
B5-vitamin (Pantoténsav)0.204 mg6
B6-vitamin (Piridoxin)0.163 mg1.4
B8-vitamin (Kolin)9.5 mg425
B9-vitamin (Folsav)24 µg200
B12-vitamin (Kobalamin)0 µg2.5
C-vitamin17.9 mg80
Cink0.32 mg10
D-vitamin0 µg5
E-vitamin0.12 mg12
Foszfor38 mg700
K-vitamin4.3 µg75
Kalcium16 mg800
Kálium261 mg2000
Likopin0 µg10000
Lutein+Zeaxantin2125 µg10000
Magnézium18 mg375
Mangán0.177 mg2
Nátrium8 mg2000
Réz0.053 mg1
Szelén0.2 µg55
Vas0.37 mg14
NRV% - Felnőttek számára ajánlott napi bevitel százaléka

A cukkini jótékony hatásai

  • Leginkább a lúgosító hatása említésre méltó. Érdemes rendszeresen beépíteni az étrendünkbe, mert segít helyreállítani a szervezet sav-bázis egyensúlyát. Azáltal, hogy megakadályozza a szervezet túlsavasodását javítja az általános egészségi állapotot és a betegség megelőzésben is segít.
  • Magas lutein tartalmának köszönhetően jótékony hatással van a látásra.
  • Alacsony kalória és széles spektrumú vitamin- és ásványianyag-tartalom jellemző rá. Ráadásul könnyen és gyorsan emészthető, és enyhe hashajtó hatással is rendelkezik, így mindenképpen érdemes diétás, ill. fogyókúrás étrendbe is rendszeresen beépíteni.
Cukkini

Hogyan fogyaszd a cukkinit?

Mint nagyon sok gyümölcs esetében, a cukkini esetén is a legtöbb értékes tápanyag a hájában van, így lehetőleg azzal együtt fogyaszd, ill. használd a különböző ételek elkészítése során. Éppen ezért a kisebb, vékonyabb, puha héjú példányokat érdemes vásárolni. Természetesen, amennyiben a héja már kemény és megvastagodott, akkor meglehet pucolni. A cukkini belső magos része szintén fogyasztható, így azt sem érdemes eltávolítani kivéve, ha a készítendő étel ezt megkívánja vagy zavarnak a zsenge magok. Nyersen, párolva, sütve, főzve, rántva, mindenhogy készítheted. Talán a legtöbben rántva szokták készíteni, de érdemes nyersen is kipróbálnod salátákba.

Mennyi kalória van egy Cukkini-ban?

A Cukkini 100 grammjának átlagos kalóriatartalma 17 kcal, fehérjetartalma 1.2 gramm, zsírtartalma: 0.3 gramm, szénhidráttartalma (ch tartalma) 2.5 gramm.

A szénhidráttartalom az oldalon esetenként ch, ill. ch tartalom rövidítéssel szerepel. Az oldalon szereplő valamennyi adat ellenőrzött és hiteles forrásból számazik. Ettől függetlenűl, ha módosítási javaslatod van, mert elírást vagy téves adatot találtál, akkor azt a kalkulátor alján található "Módosítási javaslat" feliratra kattintva jelezheted nekünk.

Mást keresel? Nézd meg itt: Zöldségek és hüvelyesek kalóriatáblázat

Többet ettél a kelleténél? Semmi gond!

Add meg mennyi kalóriát szeretnél lemozogni!

Tömeged (kg):
Fölös kalóriák (kcal):
Lépcsőzés
Kocogás
Úszás
Biciklizés
Aerobik
Testépítés
Torna
Séta
Irodalomjegyzék

kalóriaGuru.hu - Fogyókúra, diéta egészségesen, Online Táplálkozási Napló, Kalkulátorok, Kalóriatáblázatok, minden ami kalória.