Görögdinnye - Kalória és tápérték adatok

Görögdinnye

Kalória és tápanyagkalkulátor

Állítsd be az elfogyasztott mennyiséget és mértékegységet!

ENERGIAFEHÉRJEZSÍRSZÉNHIDRÁT
300.60.27.2
kcalgrammgrammgramm
KALÓRIA ÉS TÁPÉRTÉK TARTALOM
Energia30 kcal
Fehérje0.6 g
Zsír0.2 g
Telített0 g
Egyszeresen telítettlen0 g
Többszörösen telítettlen0.1 g
Szénhidrát7.2 g
Cukor6.2 g
Rost0.4 g
Nátrium1 mg
Koleszterin0 mg
Glikémiás Index72
VITAMINOK ÉS ÁSVÁNYI ANYAGOK
VITAMINTARTALOM, ÁSVÁNYIANYAG-TARTALOM ÉS NYOMELEMEKMennyiség
NRV%
A-vitamin569 IU3000
Alfa-karotin0 µg0
Béta-karotin303 µg0
Béta-kriptoxantin78 µg0
Retinol0 µg0
B1-vitamin (Tiamin)0.033 mg1.1
B2-vitamin (Riboflavin)0.021 mg1.4
B3-vitamin (Niacin)0.178 mg16
B5-vitamin (Pantoténsav)0.221 mg6
B6-vitamin (Piridoxin)0.045 mg1.4
B8-vitamin (Kolin)4.1 mg425
B9-vitamin (Folsav)3 µg200
B12-vitamin (Kobalamin)0 µg2.5
C-vitamin8.1 mg80
Cink0.1 mg10
D-vitamin0 µg5
E-vitamin0.05 mg12
Foszfor11 mg700
K-vitamin0.1 µg75
Kalcium7 mg800
Kálium112 mg2000
Likopin4532 µg10000
Lutein+Zeaxantin8 µg10000
Magnézium10 mg375
Mangán0.038 mg2
Nátrium1 mg2000
Réz0.042 mg1
Szelén0.4 µg55
Vas0.24 mg14
NRV% - Felnőttek számára ajánlott napi bevitel százalékban kifejezve

A görögdinnye jótékony hatásai

  • Magas víztartalma miatt nagyon jó folyadék utánpótlás a szervezeted számára a nyári kánikulában, de a vitamin és ásványi anyagok utánpótlásához is kiváló forrás, hiszen a vitaminok és ásványi anyagok széles repertoárját tartalmazza.
  • Magas kálium tartalma miatt különösen jótékony hatással van a magas vérnyomásra, a szív és keringési rendszerre.
  • Vizelethajtó hatású, tisztítja a veséket, segíti a szervezet méregtelenítését, javítja a bélmozgást és a salakanyagok eltávozását.
  • Jelentős mennyiségű likopint tartalmaz, mely a rákmegelőzésben játszik fontos szerepet, különösen a prosztata-, mell-, tüdő- és vastagbélrák esetén.
  • A bőr állapotára is jótékony hatással van azáltal, hogy csökkenti a nyáron minket ért magas UV sugárzás káros hatásait.
Görögdinnye

A dinnyemag jótékony hatásai

  • Szintén gazdag vitaminokban és ásványi anyagokban, és jelentős az esszenciális aminosav tartama is.
  • Ahogy maga a dinnye húsa, úgy a dinnye magja is előnyösen hat a magas vérnyomásra, a szív és keringési rendszerre.

A dinnyemag felhasználása és fogyasztása

Ha nem rágod szét, egyszerűen csak áthalad az emésztőrendszereden, de érdemes szétrágnod, mert akárcsak a lédús dinnyének, a dinnyemagnak is számtalan jótékony hatása van. Persze tény és való, hogy szétrágva eléggé rontja az élvezetet, éppen ezért érdemes kigyűjtened és másformában fogyasztanod.

A legegyszerűbb, ha sütőben kb. 15 perc alatt megpirítod, majd magában szemezgetheted, akár a tökmagot. De pirítás után a legkülönfélébb ételekbe is belerakhatod épp úgy, mint a szezám- vagy lenmagot. Felhasználhatod salátákban, müzliben, süteményekben vagy bármi másban ahol csak akarod. Ha porrá őrölöd joghurtban is elkeverheted vagy ledarálva teát is főzhetsz belőle.

Dinnyemag tea

Végy 2 evőkanál friss dinnyemagot és daráld le. Nem szükséges por állagúnak lennie. Egy liter gyöngyöző vízben alacsony lángon 5-10 percig főzd, majd szűrd le. Napi 1-2 csészével érdemes fogyasztani.

Még többet a gyógyteákról itt: A gyógyteakészítés alapszabályai.

Érdekességek a dinnyéről

Magnélküli dinnye

Ha nem szereted a dinnyében a magokat, és türelmed sincs hozzá, hogy kiszedegesd, nyugodtan fogyassz magnélküli dinnyét. Nem kell aggódnod, ugyanis nem egy genetikai kísérlet eredménye, hanem egyszerű keresztezésé. A magnélküli dinnye valójában nem magnélküli, csak magszegény. Azaz csak nagyon kevés fehér zsenge mag található benne, amit gyakorlatilag észre sem veszünk rágás közben. Az első magszegény dinnyéket az 1950-es években kezdték termeszteni Japánban.

Zöldség vagy gyümölcs?

Régi kérdés, hogy zöldség vagy gyümölcs, és az eldöntése nem egyszerű, sőt értelmetlen, hisz ahány érintettet kérdeznél meg a témában mind mást mondana. Ugyanis egészen más szemszögből közelíti meg a kérdést egy botanikus, egy termesztő, egy kereskedő és egy átlagos fogyasztó. Egy biztos csak, hogy a dinnye valójában a tökfélék családjába tartozik.

Mennyi kalória van egy Görögdinnye-ban?

A Görögdinnye 100 grammjának átlagos kalóriatartalma 30 kcal, fehérjetartalma 0.6 gramm, zsírtartalma: 0.2 gramm, szénhidráttartalma (ch tartalma) 7.2 gramm.

A szénhidráttartalom az oldalon esetenként ch, ill. ch tartalom rövidítéssel szerepel. Az oldalon szereplő valamennyi adat ellenőrzött és hiteles forrásból számazik. Ettől függetlenűl, ha módosítási javaslatod van, mert elírást vagy téves adatot találtál, akkor azt a kalkulátor alján található "Módosítási javaslat" feliratra kattintva jelezheted nekünk.

Mást keresel? Nézd meg itt: Gyümölcsök és gyümölcskészítmények kalóriatáblázat

Többet ettél a kelleténél? Semmi gond!

Add meg mennyi kalóriát szeretnél lemozogni!

Tömeged (kg):
Fölös kalóriák (kcal):
Lépcsőzés
Kocogás
Úszás
Biciklizés
Aerobik
Testépítés
Torna
Séta
Irodalomjegyzék

kalóriaGuru.hu - Fogyókúra, diéta egészségesen, Online Táplálkozási Napló, Kalkulátorok, Kalóriatáblázatok, minden ami kalória.