Rostok

A megfelelő rostfogyasztás nemcsak az egészséges étrend, de az eredményes fogyókúra alapja is.

A rostok gátolják az emésztés során a zsírok, a koleszterin és az epesav felszívódását. Lasítják a szénhidrátok felszívódását is, ami cukorbetegség esetén különösen kedvező, mivel kiegyensúlyozottabbá válik a vércukorszint.

A rostok további előnyös hatása, hogy víz hatására megduzzadnak és teltség érzetet okoznak, valamint megnövelik a béltartalmat és lecsökkentik a béltartalom bélrendszeren való áthaladási idejét, melynek következtében a káros anyagok gyorsabban ürülnek ki az emésztőrendszerből.

Ami nagyon fontos, hogy a rostok csak megfelelő mennyiségű (napi 2-3 liter) vízfogyasztás mellett tudják kifejteni a jótékony hatásukat. Ellenkező esetben hozzájárulhatnak a székrekedés kialakulásához mivel, ha nem iszunk elegendő folyadékot, akkor azt a bélből fogják felvenni, így a béltartalom besűrűsödik és székrekedést okoz.

A napi rostszükséglet 25-30 gramm, melyet rendszeres zöldség, gyümölcs valamint teljes kiőrlésű lisztből készült pékáruk fogyasztásával könnyen lehet biztosítani.

Irodalomjegyzék

kalóriaGuru.hu - Fogyókúra, diéta egészségesen, Online Táplálkozási Napló, Kalkulátorok, Kalóriatáblázatok, minden ami kalória.