Fórum

Inzulinrezisztencia

Fórum profilkép
Szimba
2016-10-21 09:01

Sziasztok!

Inzulinrezisztenciám van. 2x500mg Merckformint kellene szednem, de szokató időszakban vagyok.. ja és 160 g-os CH diétán.. :))

Örülnék, ha itt is találnék sorstársakat és segítséget. 

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#2056
Fórum profilkép
anett0731
2017-02-05 11:37

Sziasztok!

Én is új vagyok, kb. 3 hete merült fel a PCOS nálam. Jövőhéten megyek cukorterhelésre, de mióta tudom kerülöm a cukrot és a lisztet, próbálok ki új ételeket és alapanyagokat. A mozgást is elkezdtem, egyenlőre itthon heti 3-4 alkalommal zumbázok.

Örülök, hogy rátaláltam erre az oldalra, mert eddig ez a ch számolás nem nagyon ment. Kb. odafigyeltem, de nem g-ra. :(  

Igazság szerint még mindig ott tartok, hogy keresem a megfelelő kenyeret, recepteket, és próbálom betartani a napi 5 étkezést. Nekem már van egy kislányom, még PCO előttről, de hamarosan szeretnénk kistesót is. Igazából nem tudom, hogy van e ilyen, de szerintem nálam kb. fél éve kezdett kialakulni, vagyis akkor jeletek meg a tünetek. Elmaradt menszesz, hízás, vércukoringadozással kapcsolatos folyamatos éhség, édesség utáni vágy. Majd a uh megmutatta mia a probléma. :(

Hú, ez jó hosszú lett. :)

Tudtok néhány jó ötlettel, tanáccsal segíteni? Kicsit úgy érzem kezdek elveszni a rengeteg információ, új ételek, alapanyagok között. 

Előre is köszönöm!

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#2115
Fórum profilkép
etelka68
(anett0731 részére, #2056)
2017-03-04 10:11

Szia Anett!

A lányomnál diagnosztizáltak néhány hónapja IR-t. Nekem nagy segítség volt a különböző blogok olvasása.

Nekünk ezek a receptek váltak be:

Kenyér - http://nikknewlife.blogspot.hu/2016/05/a-kenyer-te...

Bagett - http://nikknewlife.blogspot.hu/2016/02/tejfolos-ba... (ha 6 részre osztod a tésztát, akkor 40 ch/db vacsira, vagy ebédre valamivel kiegészítve, ha 8 részre, akkor 30 ch/db reggelire

NIKK blogja mellett ajánlom még az Áfonya mámorát is, ott is jó recepteket találsz. Becsatolok néhány linket

- http://flamcsi.blogspot.hu/p/inzulinrezisztencia-1...

- http://160gramm.hu/

- http://afonyamamora.blogspot.hu/

- http://salatagyar.hu/

- http://pcosreceptek.weebly.com/

Javaslom, hogy ezen az oldalon olyan alapanyagokból állítsd össze a receptjeidet, amelyeket te vittél fel, mert akkor pontos adatot kapsz. Mindig az adott termék csomagolásán lévő adatokakkal számolj!

Remélem tudtam segíteni. Sok sikert!

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#2167
Fórum profilkép
Giselle
2017-04-29 14:13

Sziasztok :)

 

Én is évek óta inzulinrezisztens vagyok és hihetetlenül sok vitamin és a sok orvos váltás után kipróbáltam a merckformin mellett és a diéta mellé c9 es programot is ami nagyon hatékony.

Ha valakit esetleg érdekel priviben tudok tájékoztatást adni.

 

Sziasztok 

Szilvi

Hozzászólás
|
Privát üzenet
#2222
Fórum profilkép
bocsizsolt
2017-08-15 12:40

Sziasztok!

 

10 éve vagyok 2-es típusú cukorbeteg. Sajnos ezt mind az elhízásnak és a nemtörődömségnek köszönhetem ... egyszer már fogytam 26 kilót ... aztán az évek alatt lassan visszaszivárgott. Most azonban arra az elhatározásra jutottam, hogy fordítok végleg az életemen.

 

Az étrenddel kezdtem. Teljesen zab alapú diéta, naponta 5x étkezés szigorúan betartva, és mindent megmérek és hála ennek az oldalnak napközben is nyomon tudom követni a bevitt szénhidrát mennyiségét. Három hete kezdtem 120 kg-val, most 113.3 kg vagyok (a mozgó súlyt nem számítom, mert az egy napig van).

 

Csak lassan oldódó szénhidrátokat eszem és elosztva az 5 étkezésre, folyamatosan egyenletes szinten tudom tartani a vércukor szintemet, ami egyre jobb értékeket mutat. Egyáltalán nem éhezem, nagyon fontos a sok folyadék, mert az ember könnyen összekeveri a szomjúság érzetét az éhséggel és ilyenkor hajlamosabb enni, mint inni. Érdemes étkezés előtt pár peccel meginni egy nagy pohár vizet.

 

Kerülendő:

- finomított szénhidrátok (cukor, méz)

- a tej, joghurt, kefír, tejföl, stb. (ezek 3x szorzóval bírnak az inzulin válaszreakcióra)

- fehér kenyér

- tészták

- rizs (fehér)

- burgonya

- hal és a marhahús is (szintén 3x szorzó), ugyanis hiába nem tartalmaz a hal és marhahús szénhidrátot, mégis nagyon meghajtja a hasnyálmirigy béta sejtjeit, ami a plusz inzulin termelés miatt megint csak étvágyat gerjeszt.

 

Ajánlom, hogy süss otthon saját kenyeret teljes kiőrlésű zabból, csak 28-30g szénhidrátot tartalmaz 100g-onként és az is lassan oldódó. Nagyon egészséges és pláne ha egy kis chia magot és lenmaglisztet is adsz hozzá. Nem nehéz, kb. 15 perc alatt összegyúrható és 45 perc alatt készre süthető valamilyen sütőformában sötőben.

 

Fogyni a legjobban a barna rizzsel, lencsével, vöröslencsével, csicseriborsóval, gerslivel bulgurral, stb. lehet, mert ezek képesek a száraz súlyúknak megfelelő víz háromszorosát felszívni. A szárazon megfőzött cuccot ízesítve érdemes botmixerrel összeturmixolni, hogy ne kelljen valamilyen sűrítőanyagot használni ami plusz kalória.

 

A lényeg minden ételnél, hogy minél nagyobb legyen a víztartalma, mert azzal tudod csökkenteni a bevitt kalóriákat, szénhidrátot is.

 

Fehérjeforrásként a tojást és a sovány baromfi húsokat ajánlanám. A csicseriborsóból készíthető "humusz"-t használhatod kenyérre kenve vaj, margarin helyett.

 

Üdv, Bocsi Zsolt

Hozzászólás
Sorrend időben növekvő

Inzulinrezisztencia

Inzulinrezisztencia Fórum téma: Inzulinrezisztencia

Inzulinrezisztencia Ha az újonnan beiktatott változtatás alkalmazása csak nagyon nehezen megy, csak kínlódik vele, akkor inkább tegye félre egy időre és később próbálkozzon vele, mert a kínlódást okozó új változtatás okozta feszültséggel csak hátráltatja a folyamatot. Minden új szokás beiktatásakor csak az első néhány nap, néhány alkalom nehéz. Az étrend és életmódváltoztatás során szervezete fokozatosan hozzászokik az új ételekhez, szokásokhoz, így egy korábban nehézségeket okozó változtatást egy kis idő elteltével könnyebben tud alkalmazni. Ha eldöntötte, hogy változtat, akkor ne feledje, mostantól nem csak átmenetileg fog másként étkezni és élni, így ne türelmetlenkedjen, a kitartásnak meg lesz az eredménye. Sose felejtse el, hogy most nem gyors, átmenti eredményeket szeretne elérni, hanem tartós és végleges változásokat, így az eredmények is lassabban jönnek, de a befektetett energia kifizetődik.