Kalória kalkulátor

A kalória kalkulátor segítségével könnyen meghatározhatja a napi kalóriaszükségletét. A kalória kalkulátor részletes beállítási lehetőségei módot adnak arra, hogy minél pontosabb képet kapjon a napi kalóriaszükségletéről.

A kalória kalkulátorban a személyes paramétereken kívül beállíthatja az alvás idejét, a munka, házimunka és kertimunka jellegét valamint idejét is. Továbbá részletesen beállíthatja, hogy milyen sporttevékenységeket végez, így a kalória kalkulátor pontos információt szolgáltat kalóriaszükségletéről.

Kalória kalkulátor
Nem: Kor: Magasság (cm): Tömeg (kg):
Beállítások
Alvás:
óra/nap
Munka: óra/nap
Háztartási munka: perc/nap
Kertimunka: perc/nap
perc/nap
 
  • ---

Az energiadeficit azt fejezi ki, hogy fogyókúra vagy tömegnövelés esetén mennyi energiával szeretne kevesebbet vagy épp többet biztosítani a szintentartáshoz szükséges értékhez képest. Ezt az értéket 250-500 kcal között ajánlott változtatni az optimális eredmények eléréséhez.

Az energiadeficit 14 éves kor alatt nem lesz figyelembe véve.

A fehérje, zsír és szénhidrát mezőben azt állíthatja be, hogy milyen arányban legyen felosztva a kiszámolt energiaszükséglete. Az arányokat az egyedi igényeienek megfelelően tudja megadni. Az ajánlások a mindennapos táplálkozásra a 15-30-55 arányt javasolják, de speciális diéta, sport, testépítés, stb. esetén az értékek jelentősen eltérhetnek ezektől.

Az arányok összege 100% kell legyen.

A tápanyagarányok többnyire az alábbi tartományokban szoktak mozogni:

  • Fehérje : 10-30%
  • Zsír : 20-35%
  • Szénhidrát : 45-65%

Energiadeficit (kcal):

Fehérje (%):

Zsír (%):

Szénhidrát (%):
Számítás

Tippek a kalória kalkulátor használatához

1. Számolja ki a kalóriaszükségletét minden napra

Az egyes napok kalóriaszükséglete jelentősen eltérhet egymástól, így a hatékony fogyókúrához, tömegnöveléshez, vagy szintentartáshoz ezt mindenképpen figyelembe kell venni a diéta kialakítása során.

Például munkanapokon és edzésnapokon jóval több lesz a napi kalóriaszükségletünk, mint hétvégén, vagy amikor nem dolgozunk és nem edzünk. Ennek megfelelően számolja ki a kalóriaszükségletét minden olyan napra, melyeken eltér az aktvitási szintje és étkezzen annak megfelelően.

2. Kezdjen kisebb csökkentéssel

Fogyókúra során szükség van némi energiamegvonásra, hogy a szrevezet a hiányzó energiát az elraktározott zsírból fedezze. Kezdetben célszerű egy kisebb (250 kcal) értkű csökkentést alkalmazni, mert lehet, hogy arra is jól reagál a szervezete. Ezt később, ha szükséges 500 kcal értékre növelheti. Bár nagy a kísértés, hogy ennél nagyobb mértékű energiadeficitet alkalmazzon a nagyobb és gyorsabb fogyás érdekében, de nem ajánljuk, mert pont az ellenkező hatást érheti el és nem fog fogyni. Túl nagy energiamegvonás esetén a szervezet az anygacsere lelassításával kompenzálja a hiányt és a fogyás meg fog állni.

3. Válassza az optimális megoldást

Az energiadeficit előidézhető azzal is, ha kevesebbet eszünk, vagy azzal is, ha többet mozgunk. Az optimális megoldás mindig az arany középút. A kialakuló energiahiány egyik fele származzon a kevesebb kalóriabevitelből a másik pedig a több mozgásból.

  • J. Arthur Harris and Francis G. Benedict: A biometric study of basal metabolism in man. Washington, D.C.: Carnegie Institute of Washington, 1919.
  • Energy and protein requirements. Report of a Joint FAO/WHO/UNU Expert Consultation, Rome, 1981.
  • Journal of Pediatric Gastroenterology and Nutrition 41:S5–S11, 2005.
Irodalomjegyzék

kalóriaGuru.hu - Fogyókúra, diéta egészségesen, Online Táplálkozási Napló, Kalkulátorok, Kalóriatáblázatok.

Kalória kalkulátor - kalóriaGuru.hu

Kalória kalkulátor - kalóriaGuru.hu Gondjai vannak a fogyással vagy a súlymegtartással? Akkor számolja ki a kalória kalkulátorral a napi kalóriaszükségletét.

Kalória kalkulátor - kalóriaGuru.hu Mindig legyen otthon valamilyen kedvenc gyümölcse vagy olajos magva, így ha nem bír ellenálni a csábításnak, hogy csokoládét vagy egyéb zsíros és cukros étel fogyasszon, egyen elöbb egy kis gyümölcsöt vagy magot, ami segíthet leküzdeni a tiltott falatok utáni vágyát. Ha néha előfordul, hogy nem bírt ellenálni a csábításnak, akkor sem kell marcangolnia magát, mert néhány plusz gyakorlat beiktatásával elégetheti a plusz kalóriákat. De fontos, hogy ez nem jelent kibúvót mert, ha túl gyakran csinálja ezt, akkor azzal a fogyókúra sikerességét veszélyezteti. A legfontosabb dolog, amit ez egészséges és sikeres fogyókúra kapcsán meg kell jegyeznie, hogy sose kezdjen olyan fogyókúrás módszerbe, amely egyoldalú és bizonyos tápanyagokat teljesen kizár az étrendből. Az egyoldalú és bizonyos tápanyagokat teljesen kizáró vagy koplalós fogyókúrás módszerek már rövidtávon is rendkívül károsak lehetnek az egészségére.